عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات به ۵۸ هزار خانوار برای بافت های فرسوده

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طی سه سال گذشته از ۹۰۰ هزار تسهیلات نوسازی بافت های فرسودهT تنها ۵۸ هزار وام پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات به ۵۸ هزار خانوار برای بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه برنامه ریزی و تلاش برای بافت‌های فرسوده دولت باید در دستور کار خود قرار گیرد اظهار کرد: دولت باید از سال 93 سالانه 300 هزار تسهیلات برای نوسازی واحد‌های مسکونی پرداخت کند.

    وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها به دلیل نبود منابع، کار خود را بخوبی انجام نداده و طی سه سال گذشته تا به امروز تنها 58 هزار تسهیلات برای نوسازی واحد مسکونی پرداخت شده است.

    کیان پور با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته 900 هزار واحد مسکونی باید نوسازی میشد اما تا به امروز تنها 6 درصد آن محقق شده است یادآورشد:  آسیب پذیری و سکونتگاه غیر رسمی بسیار زیاد است که این امر نیازمند برنامه ریزی منسجم و منطقی است.

    وی تاکید کرد: دولت باید نوسازی تمامی بافت‌های فرسوده را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهد تا شاید بخشی از مشکلاتی که مناطق حاشیه شهری و سکونتگاه‌ها با آن مواجه هستند برطرف شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده دارای سه شاخص عمده هستند افزود: مساحت واحد‌های مسکونی، کم‌تر از حد نصاب باشد، نفوذ ناپذیری معابر و کوچه‌ها  کمتر از حد استاندارد باشد و شاخص سوم ناپایداری آن‌ها در برابر زلزله 4 ریشتری از جمله  شاخص های بافت های فرسوده به شمار می رود.

    کیان پور پایان در افزود: برنامه ریزی وتلاش برای بهبود و مرمت بافت‌های فرسوده باید در سیاست گذاری‌های کلان دولت قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی