عصر بازار

شرکت سرمایه گذاری مسکن اعلام کرد:

الزامات گام های عملیاتی مقاوم سازی ساختمان

عصر اعتبار- امروز می توان یکی از چالش‌های نظام انبوه سازی کشور را تداوم روش‌های سنتی ساخت و ساز عنوان کرد.

الزامات گام های عملیاتی مقاوم سازی ساختمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، شرکت سرمایه گذاری مسکن، به عنوان یکی از انبوه سازان بزرگ در صنعت ساختمان فعالیت می کند و امروز 12 شرکت ساختمانی و 3 شرکت پشتیبانی تخصصی، بازوهای اجرایی قدرتمند گروه سرمایه گذاری مسکن در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش صنعت ساختمان هستند که تا کنون با بهره‌مندی از توانمندی و تخصصی این شرکت‌ها، عملیات اجرایی بیش از 65 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور اجرایی شده است.

    اما امروز می توان یکی از چالش‌های نظام انبوه سازی کشور را تداوم روش‌های سنتی ساخت و ساز عنوان کرد. چالشی که منجر به افزایش هزینه‌های ساخت و قیمت تمام شده در نظام انبوه سازی کشور شده است.

    در مقابل عدم تمایل انبوه سازان به روش‌های نوین ساخت و بکارگیری تکنولوژی در صنعت ساختمان، سرعت ساخت را افزایش داده که در نتیجه آن قیمت تمام شده به تبع استفاده بیشتر از نیروی کار و اتلاف انرژی مقرون به صرفه نیست.

    هر چند استفاده از روش‌های نوین ممکن است هزینه‌های جاری پروژه را برای سرمایه گذار و سازنده افزایش دهد اما به دلیل کاهش سرعت ساخت نسبت به روش‌های سنتی، سرجمع هزینه‌ها در پروژه‌های نوین کمتر خواهد بود؛ به دلیل اینکه با طولانی شدن مدت ساخت در روش‌های سنتی، افزایش دستمزد نیروی کار و سایر هزینه‌ها، در مجموع قیمت تمام شده ساخت نیز افزایش خواهد یافت.

    اما گروه سرمایه گذاری مسکن طی سال‌های اخیر گام‌های مطالعاتی خود را در زمینه ورود به ساخت و ساز مبتنی بر فناوری‌های نوین آغاز کرده است که به تدریج در حال عملیاتی هستند. یکی از مهمترین دستاوردهای این شرکت امضای تفاهم نامه علمی و پژوهشی با مرکز تحقیقات مسکن طی روزهای اخیر بود.

    در عین حال این گروه سرمایه گذاری و فعال در عرصه ساخت و ساز، در نظر دارد در پروژه‌های خود که با تمرکز بر گروه‌های میان درآمد جامعه ساخته می‌شوند، از روش‌های نوین مبتنی بر مطالعات پژوهشی استفاده کند.

    در همین رابطه محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری ساختمان درباره نیازمندی‌های این شرکت در حوزه ورود به پروژه‌های جدید در عرصه انبوه سازی می‌گوید: در شرایط فعلی نیازمند به کارگیری فناوری و تکنولوژی جدید در ساخت هستیم که از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی این امر درخواست یاری داریم.

    امینی یکی از نیازهای گروه سرمایه گذاری مسکن از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را کمک‌های بخش تحقیقاتی و نو آوری در بکار‌گیری و استفاده از آپشن‌های جدید در صنعت ساختمان مطرح کرد و گفت: در شرایط فعلی و با وجود هزینه‌های انرژی و کمبود منابع آب، جهت متناسب سازی روش‌های ساخت و ساز با شرایط کنونی پیشنهاد مرکز تحقیقات چه می‌تواند ‌باشد؟ ما از این پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن افزود: از سوی دیگر اقتصادی کردن ساخت و ساز یکی از دغدغه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن است که با توجه به وجود بخش‌های اقتصادی و مالی در پژوهشگاه مرکز می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

    امینی افزود: علاوه بر این در حوزه مدیریت پروژه سه پارامتر کاهش زمان، کاهش هزینه و افزایش کیفیت از ویژگی‌های این فرآیند است که در ادامه از کمک‌های فنی در این حوزه از مرکز استفاده خواهد شد.

    به گفته این مقام مسئول و فعال در عرصه انبوه سازی کشور، بحث مقاوم سازی ساختمان‌ها یکی از مهمترین اولویت‌های گروه در تعریف و اجرای پروژه ها خواهد بود که به صورت جدی در مرکز تحقیقات در حال انجام است و این موضوع در ساختمان‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان پایلوت قابلیت آزمایش و اجرا شدن دارد.

    امینی در ادامه در حوزه تدوین استاندارها و دستورالعمل های بخش فنی و اجرایی و صدور گواهینامه کیفیت از مرکز تحقیقات را از مزیت‌هایی دانست که برای گروه می‌تواند استفاده شود.

    وی ایده‌ها و نظرات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در جهت بهسازی و نوسازی ساختمان‌های موجود یکی دیگر از درخواست‌های خود مطرح کرد و همچنین خواستار استفاده از ظرفیت آموزشی مرکز تحقیقات برای پرسنل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن شد تا سطح علمی کارکنان گروه به صورت مستمر ارتقا یابد.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن همچنین نسبت به آغاز دور جدیدی از همکاری با مرکز تحقیقات اظهار امیدواری کرد.

    بر اساس این گزارش، روز دوشنبه هفته گذشته گروه سرمایه گذاری مسکن و «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی» وزارت راه و شهرسازی در راستای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای اجرا در مدت 4 سال، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که بر پایه این تفاهم نامه طرفین در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در پروژه‌های جدید با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی