عصر بازار

رویال بانک اسکاتلند شعب خود را به اَپ‌های بانکداری واگذار کرد

عصر اعتبار- به دنبال استقبال بی سابقه مشتریان رویال بانک اسکاتلند برای استفاده از خدمات این بانک از طریق برنامه های بانکداری گوشی هوشمند، شعب این بانک در بریتانیا در حال تعطیل شدن هستند.

رویال بانک اسکاتلند شعب خود را به اَپ‌های بانکداری واگذار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزاری پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رسانه های بریتانیایی اعلام کردند که رویال بانک اسکاتلند به دلیل استقبال چشمگیر مشتریان خود برای استفاده از خدمات این بانک به صورت آنلاین و بکارگیری اپلیکیش های بانکداری آن در حال تعطیل کردن 259 شعبه فیزیکی و تعدیل 700 نفر از کارمندان خود است.

    در همین حال، رویال بانک اسکاتلند اعلام کرد: مراجعه حضوری مشتریان این بانک در سرتاسر بریتانیا 40 درصد کاهش پیدا کرده؛ در حالی که انجام تراکنش های آنلاین به طرز قابل توجهی 73 درصد افزایش پیدا کرده است.

    سخنگوی رویال بانک اسکاتلند گفت: بیش از 5 میلیون نفر از مشتریان آنها از اپلیکیش های بانکداری این بانک در گوشی های همراه خود استفاده می کنند و از هر 5 مشتری، یک نفر نیاز به بانک فیزیکی دارد و سایر مشتریان به صورت دیجیتالی خدمات بانکداری ما را دریافت می کنند.

    این در حالی است که به گفته منقدین، در پیش گرفتن این برنامه می تواند به مشتریان سالخورده و بنگاه های اقتصادی کوچک که نیاز به حضور فیزیکی در شعب رویال بانک اسکاتلند دارند، آسیب وارد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی