عصر بازار

به دنبال شهادت ضراب علیه مقامات ترکیه؛

دارایی‌های ضراب و بستگان نزدیکش در ترکیه توقیف شد

عصر اعتبار- دارایی‌های ضراب و اعضای خانواده‌اش به عنوان بخشی از تحقیقات جاسوسی و ارائه اطلاعات رسمی محرمانه به دولت خارجی توسط اداره دادستانی استانبول توقیف شد.

دارایی‌های ضراب و بستگان نزدیکش در ترکیه توقیف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، پس از اینکه رضا ضراب، تاجر ایرانی- ترکیه ای طلا در دادگاه فدرال نیویورک تاکتیک ها و همدستانش در دولت ترکیه در نقض تحریم های ایران را لو داد، ترکیه دارایی های ضراب و بستگانش را ضبط کرد.

    دارایی های ضراب و اعضای خانواده اش روز پنج شنبه به عنوان بخشی از تحقیقات جاسوسی و ارائه اطلاعات رسمی محرمانه به دولت خارجی توسط اداره دادستانی استانبول توقیف شد.

    بر اساس این گزارش، این تصمیم به منظور ممانعت از خروج غیرقانونی دارایی های ضراب از ترکیه صورت گرفته است.

    نام 23 نفر از جمله دختر ضراب و دیگر بستگان نزدیکش به عنوان افرادی که دارایی هایشان توقیف شده، ذکر شده است.

    رضا ضراب روز پنج‌شنبه در داداگاه فدرال نیویورک گفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی و نخست‌وزیر وقت ترکیه از مبادلات تجاری این کشور با ایران مطلع بوده و تحریم‌های آمریکا علیه ایران زیر نظر وی نقض شده است.

     ضراب همچنین برای نخستین بار روز پنج شنبه از مشارکت بانک زراعت و واکیف بانک در این طرح خبر داد و گفت علی بابکان، معاون نخست وزیر وقت از انجام این عملیات شانه خالی کرده است.

    ضراب شهادت داد:«نخست وزیر وقت، رجب طیب اردوغان دستورالعمل ها و دستورات را برای بانک های زراعت و واکیف بانک برای آغاز مبادلات تجاری داده است.»

    پیش از این، روز چهارشنبه، دیوید دنتون، معاون دادستان آمریکا در بیانیه‌ای در دادگاه فدرال نیویورک  اعلام کرده بود ضراب در دادگاه آمریکا علیه مقامات بانکی ترکیه‌ که متهم به دور زدن تحریم‌های ایران هستند، شهادت خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی