عصر بازار

ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان خبر داد.

ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مددجویان ضمانت تسهیلات اشتغال زایی است گفت : در صورت موافقت دولت سهام عدالت مددجویان به این صندوق منتقل می شود.
    وی با اشاره به این که تحقق اهداف کمی و کیفی و ارتقا فرایند در چارچوب اسناد بالا دستی دو راهبرد اصلی این نهاد در سال 96 است گفت: برای این کار باید توانمندی کارکنان کمیته امداد ارتقا یابد.
    عبدالملکی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت کمیته امداد تاکنون 1.5میلیون طرح اشتغال با هزینه 8 هزار و 240 میلیارد تومان برای مددجویان اجرا شد افزود: در این مدت 620 هزار خانوار مددجو خودکفا شدند.
    وی افزود: طبق برنامه امسال باید 140 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شود که در هشت ماهه نخست امسال 65 هزار مددجو تحت حمایت شاغل شده‌اند.
    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به پارسال 95 درصد افزایش یافته است گفت: از مجموع 3 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی تاکنون هزار و70 میلیارد تومان جذب شده است.
    وی یکی از دلایل جذب پایین تسهیلات اشتغال را تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ به بانک های عامل دانست و افزود: طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج نیز موجب شده است تا پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان از اولویت بانک ها خارج شود.
    عبدالملکی اشاره کرد: باتوجه به اینکه در مهر 213 میلیارد تومان و در آبان 270 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی جذب شده است امیدواریم تا پایان سال تمام اعتبارات مصوب را دریافت کنیم.
    وی با بیان این که باید مشاغل زنان متناسب با شرایط آن ها انتخاب شود افزود: با توجه به جمعیت مددجویان تحصیل کرده تحت حمایت باید اجرای طرح های اشتغال دانش بنیان در اولویت قرار بگیرد.
    عبدالملکی بر ضرورت آموزش ناظران طرح های اشتغال مددجویان تاکید کرد و گفت: تا پایان امسال سامانه هوشمند نظارت طراحی می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی