عصر بازار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری در فاز اول توسعه بندر چابهار

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی گفت: در فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، ظرفیت بندر را از ۲.۵میلیون تن به ۸.۵میلیون تن رسانده‌ایم و تاکنون نیز بیش از ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری در فاز اول توسعه بندر چابهار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در حاشیه مراسم افتتاح فاز اول توسعه بندر چابهار اظهار کرد: افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار؛ دروازه ملل و مسیری به سمت شبه قاره هند و سایر کشورهای پیرامون دریای عمان و آغاز یک کریدوری به سمت شمال است که می تواند جنوب را به شمال و کشورهای پیرامون شمال ایران همچون روسیه، چین و آسیای میانه و اروپا وصل کند.

    وی تصریح کرد: چابهار شهر بسیار کوچکی است و با این اتفاق قطعا در چند سال آینده این شهر به قطب بزرگ تجاری ایران تبدیل خواهد شد. همچنانکه اگر بندرعباس امروز را با 3 دهه پیش آن مقایسه کنید رشد چندین برابری داشته است قطعا چابهار نیز در آینده یکی از قطب‌های جاذب جمعیت خواهد شد.

    وی ادامه داد: چابهار فرصت بسیار بزرگی برای هرنوع فعالیت شغلی و تجاری است. جوانان کشور می‌توانند در حوزه استارتاپ‌ها و حوزه‌های مختلف، حوزه صادرات، شرکت‌های حمل و نقلی و شرکت‌هایی که می‌توانند به شرکت های حمل و نقلی و همچنین صادراتی پشتیبانی دهند فعالیت داشته باشند. در هر صورت افتتاح فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار و آغاز دیگر فازهای آن اتفاق بسیار بزرگی برای اقتصاد ایران و اقتصاد منطقه است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: فکر می‌کنم چابهار و جنوب‌شرق کشور تنها جایی برای کارکردن نیست بلکه جایی برای زندگی کردن است. چابهار منطقه‌ای با چند هزار سال سابقه تمدنی است که خودش کانون توسعه و فرهنگ است. به همین دلیل به  افرادی که به سمت تهران کوچ می‌کنند می‌گویم که شهر شلوغ تهران با مهاجرت‌ها در حال حاضر دچار مشکلات عدیده‌ای است به همین دلیل نیز شاید چابهار جایی زیباتر برای زندگی باشد.

    وزیر راه با اعلام این‌که چابهار یکی از بنادر بسیار استراتژیک ایران است، گفت: انتظار داریم بندر شهیدبهشتی چابهار چیزی معادل بندر شهیدرجایی بندرعباس شود. لذا ظرفیت نهایی که برای بندر شهید بهشتی چابهار در نظر داریم حدود 80 میلیون تن در سال است.

    آخوندی یادآور شد: در فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، ظرفیت بندر را از 2.5میلیون تن به 8.5میلیون تن رسانده‌ایم و تاکنون نیز بیش از 350 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و این سرمایه‌گذاری تا 850میلیون دلار ادامه پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی