عصر بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد؛

رشد ۱۴.۵ درصدی قیمت طلا و سکه

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر ضرورت تداوم سیاست حراج سکه متناسب با نیاز بازار برای شکستن حباب قیمت ها در این حوزه، گفت: بیشتر شدن تقاضا برای خرید سکه قیمت ها را در این حوزه غیر واقعی کرد.

رشد ۱۴.۵ درصدی قیمت طلا و سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، آیت محمدولی با اشاره به نوسانات مقطعی نرخ طلا و سکه در ماه های اخیر، گفت: هر چند بازار طلا و سکه متاثر از بازار جهانی است، اما در ماه های اخیر بر اثر برخی سیاست های داخلی نیز نوساناتی را تجربه کرده است.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با بیان اینکه در 9 ماه گذشته قیمت ها در بازار طلا و سکه رشد 14.5 درصدی را شاهد بوده است، افزود: کاهش نرخ سود سپرده ها و تک نرخی کردن ارز از عواملی بود که به رشد نرخ طلا و سکه در داخل کشور دامن زد. وی ادامه داد: تنش های سیاسی و اقتصادی نیز از عوامل تاثیرگذار جهانی بر قیمت طلا و سکه بوده که بر قیمت آن در کشور ما نیز اثر گذار بوده است.

    رشد تقاضا به افزایش قیمت ها دامن زده است

    محمدولی افزود: در مدت اخیر روند صعودی شاخص‌های بورس اقتصادی دنیا را شاهد بودیم که همه اینها دست به دست هم داد تا فلز طلا با توجه به عرضه ای که در بازار می شود جوابگوی تقاضا نباشد که این موضوعات به رشد قیمت طلا در بازار جهانی منجر شد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روی آوردن بسیاری از کشورهای دنیا مانند چین، هند و بسیاری از کشورهای اروپایی به خرید طلا، تصریح کرد: استقبالی که بیش از 35 درصد خانواده ها به ویژه در کشورهای اروپایی نسبت به خرید طلا پیدا کرده اند به رشد تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ها دامن زده است. محمدولی ادامه داد: در نتیجه بالا رفتن حجم تقاضای برای خرید طلا در مدت اخیر و همچنین عرضه محدود آن در بازار قیمت طلا رو به افزایش داشته است.

    هزینه ساخت طلا در ایران بالا است

    وی با اشاره به هزینه های بالای ساخت طلا در کشور، گفت: با توجه به هزینه های سرباری از جمله ارزش افزوده که متوجه تولید مصنوعات طلا در سال های اخیر شده طلای ساخت داخل برای مشتری گران تمام شد از این رو میل به خرید سکه در مردم بیشتر شد.

    محمدولی ادامه داد: بیشتر شدن تقاضا برای خرید سکه در ماه های اخیر قیمت ها را در این حوزه غیر واقعی کرد به گونه ای که اگر نگاه کنیم حباب حدود 200 هزار تومانی در بحث سکه نیز محسوس بود.

    وی با اشاره به ورود بانک مرکزی برای مهار قیمت سکه و حراج آن از سوی بانک کارگشایی، افزود: هرچند با حراج سکه تا حدودی قیمت ها مهار شد اما حباب قیمتی هنوز به صورت کامل از بین نرفته و قیمت های کاذب همچنان وجود دارد.

    حراج سکه متناسب با نیاز کشور ادامه پیدا کند

    محمدولی با بیان اینکه بانک مرکزی برای شکستن حباب قیمتی در بحث قیمت سکه باید سیاست حراج سکه را ادامه بدهد، گفت: ادامه این سیاست بر اساس نیاز بازار می تواند پاسخگو باشد، البته در میان مدت می تواند حباب قیمتی را حذف کند.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به شروع مناسبت ها پس از محرم و صفر و همزمان با پایان سال میلادی و سال شمسی، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در این برهه از زمان بازار باید مدیریت شود اگر این بازار به درستی مدیریت شود و به موقع در بازار طلا و سکه توزیع شود ما می توانیم ثبات بیشتری را در بازار سکه داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو