عصر بازار

پورابراهیمی خبر داد:

بررسی بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در مجلس

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به زودی در جلسه کمیسیون اقتصادی موضوع اجرای بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بررسی می شود.

بررسی بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی در شهریورماه، گفت: با وجود اینکه از مصوبه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی حدود سه ماه می‌گذرد اما گزارش ها حکایت از این دارد این مصوبه به صورت صحیح اجرایی نمی‌شود.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به گذشت حدود سه ماه از ابلاغ مصوبه کاهش نرخ سود سپرده بانکی این انتظار می رفت موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز بطور کامل اجرایی شود، اما این مهم اجرایی نشده است.

    پورابراهیمی داورانی در ادامه افزود: عدم اجرای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بیانگر این است که بانک ها در اجرای مصوبه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی عملکرد موفقی نداشته‌اند.

    لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: در هرصورت برای منطقی شدن نرخ سود تسهیلات بانکی باید نرخ سود سپرده ها نیز منطقی شود.

    پورابراهیمی داورانی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی میزان اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده بانکی بزودی جلسه ای برگزار خواهد کرد و نباید فراموش کرد یکی از راهکارها برای رونق بخش تولید و اشتغالزایی، ارائه تسهیلات بانکی با نرخ منطقی است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بانک ها با توجه به بخشنامه شهریورماه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی ملزم به انجام این کار هستند و تخلف بانک ها در این رابطه قابل قبول نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی