عصر بازار

قانون گذاری سختگیرانه دولت انگلیس در مورد بیت کوین

عصر اعتبار- دولت انگلیس قصد دارد قوانین سختگیرانه تری را در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین وضع کند و از قوانین اتحادیه اروپا در این زمینه نیز تبعیت کند.

قانون گذاری سختگیرانه دولت انگلیس در مورد بیت کوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، دولت انگلیس از آن بیم دارد که استفاده بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال انجام جرائم اقتصادی مانند پولشویی و همین طور انجام نقل و انتقال های مالی برای خرید و فروش مواد مخدر، تجارت اسلحه و قاچاق انسان را تسهیل کند.

    استفان بارکلی وزیر اقتصاد انگلیس در این مورد گفته است: مقامات انگلیسی در حال مذاکره با اتحادیه اروپایی در مورد قوانین ضدپولشویی هستند تا تبادل بیت کوین و همین طور شرکت ها و سایت های ارائه دهنده این خدمات تحت کنترل دقیق تری قرار بگیرند.

    با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید توافقات تازه ای در این زمینه بین دو طرف صورت پذیرد تا هرگونه سواستفاده در این زمینه غیرممکن یا دشوار گردد. دو طرف همچنین در مورد ارسال گزارش در مورد فعالیت های مشکوک و افشای هویت افراد متخلف نیز به توافقاتی دست یافته اند.

    در حال حاضر هویت افرادی که با بیت کوین، Ethereum یا دیگر ارزهای دیجیتال در فضای مجازی معامله می کنند، مخفی باقی می ماند، اما با وضع این قوانین جدید دیگر امکان ناشناس ماندن هویت افراد یادشده وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی