عصر بازار

از ۱۶ آذرماه؛

مانده سپرده‌های تا ۲۰۰ میلیون تومان ثامن‌الحجج پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- در ادامه تعیین تکلیف و پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی منحل شده ثامن‌الحجج، سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان نیز به این روند اضافه شدند. این افراد می‌توانند از ۱۶ آذر به شعب بانک پارسیان مراجعه و وضعیت مانده حساب خود را مشخص کنند.

مانده سپرده‌های تا ۲۰۰ میلیون تومان ثامن‌الحجج پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین اعلام بانک پارسیان از این حکایت دارد که سقف پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج را افزایش داده است؛ به طوری که بر اساس تقسیم‌بندی سپرده‌گذاران به 100 تا 300 میلیون تومانی، اکنون نوبت به سپرده‌گذاران تا سقف 200 میلیون تومانی رسیده است. البته پرداخت تعهدات تا 100 میلیون تومان از تیرماه امسال شروع شده بود.

    جریان از این قرار است که ثامن‌الحجج به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تعاونی‌های غیرمجاز و فعال در بازار غیرمتشکل پولی بعد از به وجود آمدن مشکلات و تخلفات ساختاری و مدیریتی، در نهایت در سال 1394 دچار فروپاشی شده و مراجع ذیربط تصمیم به تعیین وضعیت سپرده‌گذاران و انجام تعهدات آن از طریق بانک پارسیان گرفتند؛ بنابراین در بهمن ماه 1395 فرآیند مرحله‌ای تعیین وضعیت سپرده‌گذاران بر اساس سقف‌های کمتر از پنج میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت و به ترتیب تا 10 و 35 میلیون تومان پیش رفت اما وقتی که نوبت به سپرده‌گذاران با سقف بالاتر رسید در مهرماه 1395 شرایط دیگری تعریف شد.

    بر این اساس بانک پارسیان بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی اعلام کرد که در فاز پرداختی به سپرده‌گذاران 100 تا 300 میلیونی، آنها می‌توانند با مراجعه به شعب پارسیان با روالی متفاوت به تعیین تکلیف حساب‌های خود بپردازند؛ به گونه‌ای که در آن زمان هر کدام 35 میلیون تومان دریافت کرده، مشروط به اینکه تعهدی مبنی بر عدم مطالبه باقیمانده خود تا زمانی خاص به بانک ارائه کنند، این مهلت بین 14تا 17 ماه بعد از تعیین وضعیت حساب مشتریان تعریف شد.

    اما از تیرماه امسال بود که بانک پارسیان تعیین تکلیف مانده تعهد سپرده‌گذاران تا سقف 100 میلیون تومان را در دستور کار قرار داد. بر این اساس سپرده‌گذاران تا این سقف می‌توانستند به شعب پارسیان مراجعه کرده و مانده طلب خود که اختلاف بین 35 میلیون تومان تا سقف سپرده آنها بود را دریافت کنند. مثلا اگر سپرده‌گذاری 100 میلیون تومان وجه داشت وقتی که در مهرماه 1395، 35 میلیون تومان آن را دریافت کرد، در تیرماه امسال مانده 70 میلیون تومانی برای او قابل پرداخت بود.

    در تازه‌ترین اعلام بانک پارسیان، این سقف افزایش یافته و اکنون سپرده‌گذاران تا 200 میلیون تومانی نیز می‌توانند از روز پنج‌شنبه همزمان با 16 آذر ماه برای دریافت مانده حساب خود مراجعه کنند. زمان‌بندی مراجعه آنان بر اساس تاریخی است که در سال گذشته به شعبه مراجعه و در تعهدنامه آنها ثبت شده بود. اکنون به فاصله 14 تا 17 ماه از آن تاریخ، سپرده‌گذاران تا سقف 200 میلیون تومان امکان مراجعه دارند. به عنوان نمونه اگر فردی تا 180 میلیون تومان سپرده داشته و در آن زمان 35 میلیون تومان دریافت کرده است، اکنون 145 میلیون تومان دیگر به وی پرداخت خواهد شد.

    پیش‌تر کوروش پروزیان -مدیرعامل بانک پارسیان- اعلام کرده بود که پرداخت سقف‌های بالاتر منوط به تصمیم‌گیری بانک مرکزی و سایر مراجع ذیربط بوده و در صورتیکه شرایط فراهم شود سقف‌های بالاتر از جمله 200 و 300 میلیونی پرداخت می‌شود.

    پرداخت‌های سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج که از کانال بانک پارسیان انجام می‌شود با توجه به خط اعتباری است که بانک مرکزی پرداخت خواهد کرد. تا قبل از پرداخت سپرده‌های تا 200 میلیون رقمی حدود 2500 میلیارد تومان از طریق بانک مرکزی در اختیار بانک پارسیان قرار گرفته بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو