عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

صنعت بیمه لنگر اقتصاد کشور است

عصر اعتبار- جنس صنعت بیمه از اعتماد و اطمینان است و مهمترین ماموریت آن جلب اعتماد و ایجاد پوشش امن برای اشخاص و بنگاه های اجتماعی است.

صنعت بیمه لنگر اقتصاد کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر محمد رضا پور ابراهیمی _ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس_ در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه برای کاهش ریسک و رفع چالش ها، طراحی شده و نباید در درون خود بحران و چالش داشته باشد.

    وی اظهار داشت: متاسفانه در ادوار گذشته و دولت های پیشین سوء مدیریت هایی صورت گرفت و ضعف نظارتی سبب شد آسیب هایی به این صنعت وارد شود که امروز هم با تبعات منفی آن دست و پنجه نرم می کنیم.
    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به وضعیت صورت های مالی برخی از شرکت های بیمه اشاره کرد و افزود: بازسازی و بهسازی این صنعت از ضرورت های جدی محسوب می شود تا بعد از این رشد منفی شرکت های بیمه را شاهد نباشیم.
    وی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه از ارکان تعیین کننده و لنگر اقتصاد کشور به شمار می آید و باید توانایی ریسک داشته باشد و به همین خاطر ایجاد چالش در این صنعت ، سم مهلک است.
    پورابراهیمی به ضرورت برنامه ریزی اصولی و آسیب شناسی جدی در صنعت بیمه تاکید کرد و آینده این صنعت را در گرو شناسایی چالش ها دانست و افزود: نیروهای جوان که با ابزارهای جدید مالی تجهیز شده اند باید به طور جدی وارد عرصه مدیریت بیمه بشوند و من از رییس کل بیمه مرکزی که به مدیریت جوان اعتقاد دارد درخواست می کنم در دوران تصدی خود پروژه ی پوست اندازی در اداره صنعت بیمه را دنبال کند.
    پورابراهیمی با اشاره به حادثه زلزله ی اخیر کرمانشاه از آمادگی مجلس برای
    تصویب لایحه ایجاد صندوق بیمه های همگانی خبر داد و گفت: سازمان بحران، باید به صنعت بیمه منتقل شود و در صورت تصویب این لایحه هم امنیت مردم تامین می شود و هم دغدغه مسئولان کاهش خواهد یافت.
    وی به عزم مجلس برای حذف مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: یکی از دغدغه های جدی مجلس بالارفتن ضریب نفوذ بیمه در جامعه است و اگر مالیات بر ارزش افزوده مانعی در مسیر تحقق این هدف بزرگ باشد؛ با نظر کارشناسان و سیاستگذاران صنعت بیمه این مانع را از سر راه فعالان این صنعت برمی داریم.
    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اشاره به این مطلب که هیچ موضوعی به اندازه ی ظرفیت سازی اقتصادی برای مجلس اهمیت ندارد از دست اندرکاران صنعت بیمه که برای تحقق این امر تلاش می کنند، قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی