عصر بازار

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان؛

توجه به فناوری و کارآفرینی نیاز اصلی کشور در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان

عصر اعتبار- رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری و تجاری‌سازی فناوری، گفت: توجه به فناوری و کارآفرینی نیاز اصلی کشور بویژه در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان است.

توجه به فناوری و کارآفرینی نیاز اصلی کشور در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد صادق بیجندی معاون جهاد دانشگاهی و  رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در رویداد ایده بکر (بوم کسب و کار رویش) که جهت بررسی بوم مدل کسب و کار واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) در محل این مرکز برگزار شد، از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در زمینه توجه به فناوری و تجاری‌سازی یاد و اظهار کرد: واحدهای مختلف علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی از نخستین واحدهایی بودند که الفبای توجه به ایجاد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهی را بنیان نهادند.

    دکتر بیجندی، مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) را از افتخارات جهاد دانشگاهی و کشور عنوان کرد و افزود: این مرکز از اولین مراکز رشد کشور و یکی از مراکز رشد پیشرو در زمینه توجه به فناوری بویژه فناوری اطلاعات و تاسیس و تقویت واحدهای فناور و کارآفرین در زمینه آی‌.تی و آی‌.سی‌.تی است و نقش موثری در اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه ایفا کرده است.

    وی بر تقویت و توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی تاکید و اعلام کرد: علاوه بر توسعه این مراکز، توجه به موضوع کارآفرینی و توسعه استارتاپ‌ها از اولویت‌های فعالیت جهاد دانشگاهی در کمک به اشتغال دانش‌آموختگان و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

    همچنین دکتر حبیب‌الله اصغری، رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، بر توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کارآفرین تاکید و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از واحدهای فناور و کارآفرین حمایت می‌کند.

    دکتر اصغری مشکل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در کشور را مساله بازار دانست و اظهار کرد: محور اصلی توجه و فعالیت مرکز رشد رویش جهاد دانشگاهی موضوع بازار و توجه به مساله بازارسازی و بازاریابی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

    وی از فعالیت 12 واحد فناور در این مرکز رشد خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه ایده‌ها و طرح‌های خوبی در این مرکز به ثمر نشسته و تلاش می‌کنیم از طریق ارائه تسهیلات و دیگر حمایت‌های مورد نیاز این واحدها برای موفقیت آن‌ها تلاش کنیم.

    مهندس مهدیه رضایی، دبیر علمی  این برنامه نیز گفت: این رویداد با هدف هدایت واحدهای فناور در جهت بهبود مدل کسب و کار آنها برگزار شد و برای دریافت نتیجه اثربخش‌تر از این رویداد سعی شد در قالب یک مسابقه اجرا و فضای رقابتی برای ارائه واحدها ایجاد شود و همچنین نهایت دقت در داوری‌ها به صورت تخصصی لحاظ شود.

    وی ادامه داد: در نهایت سه واحد فناور برتر از طریق ارائه‌ها و پرسش و پاسخ‌های 20 دقیقه‌ای با حضور داوران مطرح حوزه فناوری اطلاعات انتخاب شدند. همچنین پس از اتمام برنامه واحدهای فناور با منتورها به صورت خصوصی گفت‌وگو کردند و راهنمایی‌های لازم را در جهت پیشبرد ایده محوری و اجرای مدل کسب و کار خود دریافت کردند.

    بر اساس اعلام  مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، در این مراسم 10 واحد فناور مستقر در مرکز رشد، ایده محوری و بوم مدل کسب و کار خود را در حضور داوران و منتورهای برجسته عرصه علم و فناوری ارائه کردند و طی این برنامه یک روزه سه واحد فناور برتر مرکز رشد رویش معرفی و جوایز و گرنت‌های خود را دریافت کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو