عصر بازار

بدهی غول نفتی روسیه سنگین‌تر شد

عصر اعتبار- غول نفتی روس‌نفت روسیه از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد دلار استقراض کرده که امسال را بزرگترین سال استقراض برای این شرکت ساخته است.

بدهی غول نفتی روسیه سنگین‌تر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، روس‌نفت جمعه گذشته اوراق قرضه جدیدی را برای تهیه سرمایه مورد نیاز صادر کرد که طبق آمار بلومبرگ، مجموع استقراض این شرکت در سال 2017 را بالاتر از مجموع استقراض سال‌های 2015 و 2016 می‌سازد.

    روس‌نفت اعلام کرده که اوراق قرضه 10 ساله جدید به این شرکت امکان می‌دهد بدهی فعلی را با نرخ مناسبی فاینانس مجدد کند.

    ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در ژوئن اظهار کرده بود که این شرکت قصد دارد با وجود سطح بالای بدهی، به سرمایه‌گذاری عظیم ادامه دهد.

    تحریم‌های آمریکایی مانع از دسترسی روسیه به مراکز وام‌دهی اروپایی یا آمریکایی شده و در نتیجه روسیه برای تامین مالی فعالیت‌های صنعتی دولتی خود به بازارهای سرمایه داخلی روی آورده است. با وجود تحریم‌ها، هزینه‌های استقراض برای روس‌نفت به دلیل سود پایین در بازارهای رو به توسعه، در واقع کاهش یافته است.

    اکثر شرکت‌های نفتی روسیه انتظار ندارند تحریم‌ها به این زودی برچیده شوند.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، اقتصاد روسیه امسال به رشد بازگشته و انتظار می‌رود 1.7 درصد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی را ثبت کند. ارزش روبل نیز پس از دوره فاجعه بار 2016-2015 تثبیت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی