عصر بازار

افت ۲.۶ درصدی قیمت طلا در هفته گذشته

عصر اعتبار- پس از آنکه پیشرفت در روند تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا موجب خوش بینی نسبت به عملکرد اقتصاد آمریکا و رشد ارزش دلار شد، قیمت طلا دیروز علیرغم رشد جزئی در نزدیکی پایین ترین رقم ۴ ماه اخیر در نوسان بود.

افت ۲.۶ درصدی قیمت طلا در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه پیشرفت در روند تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا موجب خوش بینی نسبت به عملکرد اقتصاد آمریکا و رشد ارزش دلار شد، قیمت طلا دیروز علیرغم رشد جزئی در نزدیکی پایین ترین رقم 4 ماه اخیر در نوسان بود و بیشترین افت هفتگی از ماه تاکنون را به ثبت رساند.

    انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از نرخ اشتغال در آمریکا در روز جمعه نیز نشان دهنده روند رو به رشد اقتصاد آمریکا بود و نشان داد که فدرال رزرو قطعا هفته آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    بر اساس ای نگزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.10 درصد افزایش به 1248 دلار و 49 سنت رسید. قیمت طلا در این هفته حدود 2.6 درصد کاهش داشت که سومین کاهش هفتگی متوالی و بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل ماه می تاکنون بوده است.

    قیمت هر اونس طلای آمریکا در پایان معاملات دیروز با 0.38 درصد کاهش به 1248 دلار و 40 سنت رسید.

    انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا این هفته افزایش نرخ بهره را اعلام کند و سرنخ هایی از روند افزایش بیشتر در سال آینده میلادی به دست دهد. بانک مرکزی آمریکا قبلا 3 نوبت افزایش نرخ بهره را برای سال 2018 پیش بینی کرده بود.

    این افزایش احتمالا موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد زیرا افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن نرخ بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و تقویت دلار، جذابیت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را کاهش می دهد.

    وال استریت و دیگر بازارهای بزرگ بورس در نقاط مختلف جهان نی با افزایش شاخص مواجه بودند و ارزش دلار آمریکا در مسیر پنجمین جلسه افزایشی متوالی قرار داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی