عصر بازار

پرداخت وام ۳.۱۵ میلیارد دلاری بانک جهانی به مصر

عصر اعتبار- بانک جهانی با پرداخت آخرین بسته وام خود به ارزش ۱.۱۵ میلیادر دلار به مصر، عملا پرداخت کامل وام ۳.۱۵ میلیادر دلاری به این کشور را انجام داد.

پرداخت وام ۳.۱۵ میلیارد دلاری بانک جهانی به مصر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ،  بانک جهانی با اعطای وام یک میلیارد و 150 میلیون دلاری به دولت مصر موافقت کرد و این رقم به عنوان آخرین بخش از وام درخواستی مصر از بانک جهانی برای حمایت از اصلاحات اقتصادی در این کشور محسوب می شود.

    امضاء این توافق در حاشیه کنفرانس سرمایه گذاری «آفریقا 20172017 » در روز جمعه در منطقه گردشگری دریای سرخ با حضور «عبدالفتاح سیسی» رییس جمهور مصر انجام گرفت.

    بانک جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: وام های اعطاء شده به مصر با هدف حمایت از برنامه اصلاح اقتصادی این کشور برای بالا بردن اشتغال زایی، تامین امنیت انرژی، استحکام بخشیدن به فاینانس های عمومی و بالا بردن فضای رقابتی شدن تجارت در مصر است.

    بانک جهانی اعلام کرد این قسمت از وام به عنوان آخرین بخش وام 3.15 میلیارد دلاری به مصر است که در قالب یک بسته 3 قسمتی به این کشور اعطاء شد. همچنین از سویی دیگر صندوق بین المللی پول در حال حاضر در فرآیند پرداخت آخرین بخش از وام 12 میلیارد دلاری خود به مصر است که در نوامبر سال 2016 میلادی برای حمایت از اصلاحات اقتصادی این کشور موافقت کرده بود.

    مصر برای به دست آوردن موافقت پرداخت وام از سوی صندوق بین المللی پول یکسری اصلاحات اساسی، بکارگیری مالیات بر ارزش افزوده، کاهش یارانه انرژی و انتشار پوند (واحد پول مصر) را اعمال کرده است؛ البته انتشار پوند منجر به سقوط ارزش پول این کشور به نصف و افزایش سر سام آور نرخ تورم در مصر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی