عصر بازار

واگذاری تعیین محل مصرف منابع قرض الحسنه به مشتریان بانک ملی ایران

عصر اعتبار- سنت نیکوی قرض الحسنه سال هاست که در نظام بانکی ما جای خود را باز کرده است. در روش کنونی، سپرده گذاران وجوه خود را به صورت قرض الحسنه در اختیار بانک قرار می دهند و بانک به نیابت از آنها، این منابع را به کارهای خیر از جمله ازدواج، مدرسه سازی، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، اشتغال زایی، کمک به خانواده های نیازمند و ... تخصیص می دهد.

واگذاری تعیین محل مصرف منابع قرض الحسنه به مشتریان بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، یکی از مهمترین سوالات سپرده گذاران قرض الحسنه بانک ها همیشه این بوده که این منابع دقیقا به چه بخش هایی تخصیص می یابد؟ آیا این امکان وجود دارد که سپرده گذار، دقیقا مشخص کند که منابع او به چه بخشی اختصاص یابد؟

    بانک ملی ایران در اقدامی جدید، به این حوزه ورود کرده و برای پاسخ به این سوال قدیمی، تمهیدات تازه ای در قالب «تامین مالی جمعی» اندیشیده است.

    در نظام تازه ای که بانک ملی ایران طراحی کرده، سامانه ای ایجاد شده که با مراکز ارائه دهنده خدمات عام المنفعه به طور مستقیم در ارتباط است.

    در این سامانه که به زودی راه اندازی خواهد شد، مراکز حمایتی، افراد یا طرح هایی که به حمایت مالی نیازمندند معرفی می شود. بانک ملی ایران به عنوان عامل جمع آوری منابع مالی، این طرح ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهد و با این روش، سپرده گذاران می توانند از میان انبوه طرح ها و افراد نیازمند، خودشان محل مصرف منابع را به صورت حامی با فعالیت هبه یا غیرانتفاعی و تسهیلات قرض الحسنه مشخص کنند.

    تخصیص منابع قرض الحسنه از طریق بانکی به اعتبار و قدمت بانک ملی ایران، اعتماد نیکوکاران را دو چندان خواهد کرد. از سوی دیگر انتخاب محل هزینه کرد منابع قرض الحسنه از سوی سپرده گذاران، می تواند به آنها انگیزه بیشتری برای کمک به نیازمندان تزریق کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی