عصر بازار

افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، گره گشای بازار مسکن

عصر اعتبار- بالا بودن میزان اقساط تسهیلات خرید مسکن، مهم ترین دغدغه متقاضیان است که در این بخش باید دولت اقدامات لازم را انجام دهد.

افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، گره گشای بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  این روزها وضعیت بازار مسکن نسبت به مدت مشابه سال  گذشته، کمی رونق گرفته است.

    براساس این گزارش  وزارت راه وشهرسازی، مدتی است که که زمزمه های مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را مطرح کرده اما در این بخش بانک مسکن و بانک مرکزی به عنوان پرداخت کننده تسهیلات، مقاومت بسیاری  می کند.

    افزایش مدت زمان پرداخت تسهیلات، نقش موثری در کاهش میزان اقساط دریافت کنندگان وام مسکن دارند و این امرمی تواند در بهبود وضعیت بازار مسکن اثر گذار باشد.

    دهک های ضعیف جامعه در اولویت دریافت تسهیلات هستند
    در همین راستاحسام عقبایی رییس اتحادیه املاک استان تهران  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، در حوزه اقتصاد مقاومتی، مبنی بر حمایت از دهک های ضعیف جامعه، اظهار کرد: باید به دور از شعارزدگی در اقتصاد مقاومتی، بخش مسکن به ویژه برای دهک های ضعیف و متوسط جامعه تقویت شود.

    وی در ادامه از مشکل مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: در بیشتر کشورهای خارجی، مدت زمان بازپرداخت مسکن 40 تا 50 سال است اما در ایران بین 12 تا 20 سال است و این امر، مشکلاتی را برای خریداران مسکن ایجاد کرده است.

    وی یادآورشد: باید رویکرد تجاری و توسعه ای بازپرداخت تسهیلات مسکن تغییر پیدا کند که با افزایش آن، بسیاری از دغدغه های خریداران بر طرف می شود.

    عقبایی اذعان کرد: هم اکنون، به نفع بانک ها نیست که بخواهند مدت زمان باز پرداخت تسهیلات مسکن را افزایش دهند اما این موضوع در سایر تسهیلات، از جمله تسهیلات خرید کالا و ماشین دیده می شود.

    رییس اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: بایستی میزان تسهیلات بانکی متناسب با درآمد جامعه باشد و این روزها که دولت در حال تهیه برنامه بودجه اقتصادی کشور است باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

    بر اساس این گزارش، هم اکنون، وضعیت بازار مسکن نسبت به چند ماه گذشته تغییر پیدا کرده و به نظر می رسد که زمزمه های رونق در این بازار دیده می شود.اما باید برای خروج از رکود و نیز جلوگیری از جهش قیمت ها دولت هرچه سریعتر دست به کار شود و اقدامات لازم از جمله اجرای سیاست های توسعه ای مسکن‌ را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو