عصر بازار

رئیس سازمان مالیاتی خبر داد

افزایش ۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۷

عصر اعتبار- رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه درامدهای مالیاتی بودجه از ۱۰۰ به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده گفت: بر این اساس میزان رشد درامدهای مالیاتی ۵درصد بوده است.

افزایش ۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیدکامل تقوی نژاد در حاشیه چهاردهمین کنفرانس فنی سالانه مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی  با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 97 کل کشور به مجلس از سوی دولت، گفت: در سال جاری 100 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده بود که در 8 ماهه نخست سال حدود 85 درصد آن محقق شد.

    به گفته این مقام ارشد مالیاتی در لایحه بودجه سال 97     105 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به همراه 23 هزار میلیارد تومان عوارض پیش بینی شده که مجموع آن به همراه درآمدهای گمرک 140 تا 145 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

    وی درباره تعیین مهلت برای بانکها جهت ارائه اطلاعات مالیاتی گفت: تاکنون اکثر بانک های دولتی و خصوصی پس از برگزاری جلساتی با شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی همکاری مناسبی را در این زمینه داشتند؛ در عین حال تفاهم نامه ای نیز با بانک مرکزی داشتیم. بانک ها اعلام کردند اطلاعات خود را به صورت تجمیعی در اختیار بانک مرکزی قرار می دهند و از آن طریق در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می دهند.

    وی گفت: با همکاری بانک مرکزی مشغول تهیه سامانه ای برای دریافت اطلاعات مالیاتی بانک ها هستیم که البته این اطلاعات محرمانه تلقی شده و ما حق انتشار آن را نداریم.

    تقوی نژاد درباره فرار مالیاتی نیز اظهار داشت: پیش بینی می شود در این بخش 14 تا 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته باشیم که البته این آمار مربوط به سال گذشته بوده و ما در این سال توانستیم 5 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را شناسایی و برای 300 هزار مودی جدید پرونده مالیاتی تشکیل دهیم.

    وی درباره کارت های بازرگانی یکبار مصرف نیز گفت: عمده این کارت ها در 7 استان است که صاحبان اصلی کالاها نیز با همکاری شورای تامین استان ها و روسای دادگستری ها شناسایی شدند و در این بخش 12 هزار میلیارد تومان اصل و جرائم مالیاتی ناشی از سوء استفاده از کارت های بازرگانی شناسایی شد.

    رئیس سازمان مالیاتی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم گفت: 4هزار میلیارد تومان از این عدد اصل بدهی و 8 هزار میلیارد تومان نیز جریمه مالیاتی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی