عصر بازار

فرانسه برای حذف واسطه ها در معاملات سهام از بلاک چین بهره می برد

عصر اعتبار- وزیر دارایی فرانسه گفت: برای حذف واسطه ها در معاملات سهام و اوراق بهادار در بازار غیر بورسی از فناوری بلاک چین استفاده می کنیم.

فرانسه برای حذف واسطه ها در معاملات سهام از بلاک چین بهره می برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، قرار است به زودی فرانسه در معاملات سهام و اوراق بهاداری که از طریق سیستم کارگزاری انجام می شود، فناوری بلاک چین را به خدمت گیرد که از آن بعنوان یک حرکت انقلابی در جهت حذف واسطه گران از قبیل دلال ها و بانک های متصدی در فرآیند این نوع تجارت خواهد بود.

    در همین حال «برونو لماقری» وزیر دارایی فرانسه گفت: استفاده از فناوری بلاک چین برای حذف واسطه ها در معاملات سهام از ماه جولای سال آینده میلادی کلید خواهد خورد و بلاک چین فقط برای آن دسته از معاملات خرید سهام و اوراق بهاداری صورت می گیرد که از طریق بورس انجام نمی شود و واسطه ها در آن نقش دارند که با بکارگیری این فناوری پایان کار واسطه ها در این فرآیند خواهد بود.

    وزیر دارایی فرانسه در ادامه گفت: استفاده از این فناوری جدید به شرکت های فین تک و سایر بازیگردان های بخش مالی این اجازه را می دهد که روش های نوینی را برای تجارت اوراق بهادار ایجاد کنند تا انجام معاملات سریع تر، شفاف تر و ایمن تر شود و معتقد هستم که قوانین جدید کمک خواهند کرد تا پاریس به یک مکان جذاب برای راه اندازی کسب و کار برای شرکت های فناوری مالی تبدیل شود.

    قرار است فناوری بلاک چین در بازاری به ارزش 3 تریلیون یورو در فرانسه که شامل اوراق بدهی و سهام در صندوق های پوشش ریسک هستند، بکار گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی