عصر بازار

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه خبر داد:

تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر زلزله زده

عصر اعتبار- کرمانشاه- مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر زلزله زده استان خبر داد.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر زلزله زده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسن احمدی در خصوص خدمات ارائه شده به عشایر آسیب دیده در زلزله اخیر اظهار داشت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران در اداره کل امور عشایر تشکیل و و ظایف واحدهای مختلف جهت ارائه خدمات و بررسی خسارات وارده در بخشهای مختلف عشایری مشخص شد.

    احمدی در خصوص آبرسانی سیار به مناطق زلزله زده گفت: با توجه به اینکه پس از وقوع زلزله تامین آب شرب بهداشتی و سالم در اولویت کارها قرار داشت، این مهم با همکاری اتحادیه تعاونی های عشایری استان بوسیله 30 دستگاه کامیون تانکردار در مناطق عشایری و حتی شهر سرپل ذهاب صورت پذیرفت و آب آشامیدنی سالم در میان زلزله زدگان توزیع شد و در حال حاضر هم در مناطق روستایی و عشایری ادامه دارد.

    وی در رابطه با بازگشایی راه های مسدود شده عشایری افزود: بلافاصله پس از وقع زلزله دستگاهها و ماشین آلات راهسازی امور عشایر استان جهت بازگشایی و ریزش برداری راههای مواصلاتی عشایر به مناطق اعزام شدند و کار مرمت و ریزش برداری را جهت ارائه خدمات و تردد عشایر انجام دادند و تاکنون 530 کیلومتر از راههای عشایری را بازگشایی نموده اند.

    مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه در خصوص کاهش ضرر و زیان و ارائه تسهیلات به عشایر افزود: بازدیدهای مکرر مسئولین سازمان امورعشایر ایران و امورعشایر استان و بررسی خسارات وارده ضمن نظارت بر نحوه خدمات رسانی سبب شد که درجهت جبران بخشی از خسارات وارده در حوزه عشایری، یکصد میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بخش عشایری اختصاص و در میان عشایر آسیب دیده توزیع شود. همچنین بر اساس مصوبات، به ازای هر راس دام سبک تلف شده 6 میلیون ریال و دام سنگین 30 میلیون ریال به مناطق روستایی و عشایری اختصاص یابد.

    احمدی در خصوص دفن بهداشتی دامهای تلف شده ضمن تشکر از اداره کل دامپزشکی گفت: همکاری لازم با اداره کل دامپزشکی توسط امور عشایر استان صورت پذیرفت و با در اختیار گذاشتن خودروهای مناسب و نیروی مورد نیاز، کار واکسیناسیون، سمپاشی و دفن بهداشتی دامهای تلف شده انجام شد.

    احمدی همچنین اشاره ای به توزیع اقلام و مایحتاج عشایر داشت و گفت پس از وقوع زلزله تاکنون بیش از صد محموله شامل اقلام ضروری از قبیل چادر، پتو، زیرانداز، نایلون، وسایل گرمایشی، مواد غذایی فاسد نشدنی، آرد مورد نیاز و سایر مایحتاج ضروری در مناطق زلزله زده توزیع شده است و در روزهای اخیر نیز 30 دستگاه کانکس با همکاری اتحادیه تعاونی های عشایری به زلزله زدگان اهدا شده است.

    وی ضمن تشکر از کلیه دستگاههای ذیربط، خصوصا مردم با غیرت ایران اسلامی در به حداقل رساندن آلام هموطنان آسیب دیده گفت: در حادثه اخیر همه ما غمبار شدیم و این قول را به عشایر و دیگر عزیزان خواهیم داد که با تمامی توان و استفاده حداکثری از ظرفیت ها تا پایان و بازسازی کامل در خدمت آنان باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی