عصر بازار

فتاح عنوان کرد؛

کمترین میزان طلاق و بیشترین بازپرداخت اقساط بانکی در بین مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سفر به استان خراسان رضوی و در دیدار با مسئولان و امدادگران شهرستان های گناباد و بجستان گفت: شاهد کمترین میزان طلاق در بین مددجویان کمیته امداد و خوش حسابی آنها در بازپرداخت اقساط بانکی هستیم.

کمترین میزان طلاق و بیشترین بازپرداخت اقساط بانکی در بین مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این نشست با بیان اینکه اشتغالزایی بهترین راه درمان برای ریشه کنی فقراست گفت: تمامی تلاش مجموعه کمیته امداد باید حول محور اشتغال باشد و بر این اساس با استفاده از کارشناسان مجرب و برنامه ریزی های علمی باید ریشه فقر خشک شود.

    وی با اعلام اینکه در سال جاری 2100 میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال مددجویان تحت حمایت تخصیص داده شده است افزود: در سال گذشته در بخش اشتغال با همراهی دولت 97 درصد اعتبارات در حوزه اشتغال جذب شد.

    فتاح با بیان اینکه مددجویان در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به موقع اقدام می کنند ادامه داد: معوقات بانکی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فقط 1.5 درصد است که این رقم نشان از خوش حسابی مددجویان دارد.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه امسال 2100 میلیارد تومان اعتبارات در بخش اشتغال به کمیته امداد اختصاص داده شده است گفت: سال گذشته 97 درصد از اعتبارات در زمینه اشتغال زایی جذب شده است.

    فتاح با بیان اینکه شاهد همراهی ،همگرایی و همدلی های خوبی بین همه نهادها و دستگاه ها در امور رفع مشکل نیازمندان هستیم افزود: وحدت رویه بین مسئولان نظام موجب شده تا رسیدگی به نیازمندان با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود.

    وی به افزایش سه برابری مستمری مددجویان تحت حمایت این نهاد اشاره کرد وگفت: دولت با این اقدام، کمیته امداد را همراهی کرد تا بتواند نیازهای بیشتری از محرومان را برطرف کند.

    رئیس کمیته امداد با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در صحنه های مختلف برای کمک به نیازمندان افزود:حضور مردم در همه عرصه های خدمت رسانی را به بهترین وجه ممکن شاهد هستیم تا آنجا که حتی افراد نیازمند هم وارد عرصه کمک رسانی شده و در این زمینه سهیم شده اند.

    وی به راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و یادآور شد: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اقدامات مناسبی انجام داده است.

    فتاح با بیان اینکه متقاضیان دریافت جهیزیه از 90 هزار نفر در نوبت دریافت به 3000 نفر کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: کمیته امداد بر ازدواج های ساده تاکید دارد و این در حالیست که شاهد کمترین میزان طلاق در بین مددجویان کمیته امداد هستیم.

    وی اعتماد مردمی را بزرگترین سرمایه این نهاد عنوان کرد و افزود: مردم اعانات خودشان را به عنوان امانت به کمیته امداد اهدا می کنند که در این بین وظیفه این نهاد افزایش اعتماد عمومی و کاهش هزینه هاست.

    رئیس کمیته امداد بر بهره مندی از بانوان مددکار برای خانوارهای با سرپرست زن تاکید کرد و افزود: حضور مددکار زن موجب می شود تا بانوان سرپرست خانوار راحت تر مشکلات شان را بیان کنند .

    بر اساس گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به عملکرد کمیته امداد گناباد در بخش اکرام ایتام ادامه داد: سرانه دریافتی یتیم توسط حامی در کشور 140 هزار تومان است درحالی که این رقم در شهرستان گناباد 260 هزار تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی