عصر بازار

اختلاس میلیاردی در یکی از مناطق آزاد هرمزگان کشف شد

عصر اعتبار- رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان از کشف یک فقره اختلاس ۱۸ میلیاردی در یکی از مناطق آزاد استان و دستگیری ۱۴ متهم خبر داد.

اختلاس میلیاردی در یکی از مناطق آزاد هرمزگان کشف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبدالمجید کرمی بیان داشت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی آگاهی استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از وقوع یک فقره اختلاس با مبلغ بالا توسط یک باند 14 نفره در یکی از شرکت‌های مورد قرارداد سازمان منطقه آزاد استان مطلع و موضوع را در دستور کار قراردادند.

    وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس و اخذ اطلاعات گوناگون از نماینده حقوقی سازمان منطقه آزاد مشخص شد اطلاعاتی که در سامانه دریافت عوارض ورود به منطقه آزاد ثبت شده است دارای تناقضاتی است و تخلف در سامانه مذکور صورت گرفته است.

    این مسئول انتظامی تصریح کرد: بررسی‌های کارآگاهان حکایت از انجام اختلاس میلیاردی در این شرکت داشت که برای کسب نتیجه مطلق و محکم، تحقیقات دقیق‌تری از این شرکت صورت گرفت.

    رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی نشان داد با توجه به اینکه عوارض پرداختی شهروندانی که دارای کارت شهروندی هستند مبلغ پایین‌تری نسبت به سایر شهروندان است، بدین‌وسیله تعدادی از کارکنان شرکت با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود و همچنین تبانی با شرکت حسابرسی سازمان مذکور با دسترسی به مشخصات شهروندان منطقه آزاد و ثبت مشخصات آنان به‌جای مترددین عادی مابه‌التفاوت بیشتری دریافت و به حساب خود واریز می‌کردند.

    سرهنگ کرمی بیان کرد: درمجموع افراد موردنظر مبلغ 18 میلیارد ریال وجه را از حساب شرکت به نفع خود جابه‌جا کردند که درنهایت با هماهنگی قضایی 14 نفر شناسایی و طی چندین عملیات جداگانه دستگیر شدند.

    این مسئول انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: متهمین پس از دستگیری در مواجه با اسناد و مدارک پلیس به جرم خود اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی