عصر بازار

کارشناس بازار سرمایه :

اثرات بودجه سال ۹۷ بر بازار سرمایه اعلام شد

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر بودجه سال آینده بر معاملات بازار سهام، گفت: نرخ ارز در بودجه می تواند اثرات خود را بر بازار سرمایه داشته باشد.

اثرات بودجه سال ۹۷ بر بازار سرمایه اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، رضا رحمتی در ارزیابی بودجه سال 97 و تاثیر آن بر بازار سرمایه، افزود: موضوعات مربوط به بودجه بویژه مباحث اقتصادی و موضوعات مربوط به صنایع همواره مورد توجه سهامداران بوده است که بودجه سال آینده نیز از این موضوع مستثنی نیست.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس موضوعات مختلف از جمله نرخ ارز می‌تواند به عنوان یکی از موضوعاتی مطرح باشد که می‌تواند اثرات خود را بر بازار سرمایه به همراه داشته باشد، چرا که در بودجه سال آینده نرخ دلار 3500 تومان در نظر گرفته شده که این موضوع بیان‌گر این مطلب است که بعید بنظر می‌رسد قیمت دلار از 4هزار تومان کمتر شود.

    وی ادامه داد: بنابراین از این منظر شرکت های واردات و صادرات محور که سروکارشان با ارز و دلار است از این موضوع تاثیر خواهند پذیرفت.

    این کارشناس بازار سرمایه موضوع مهم دیگر بودجه سالانه کشور را قیمت نفت عنوان کرد و گفت: با توجه به این که بخش قابل توجهی از درآمدهای کشور مربوط به فروش نفت است، بنابراین مبلغ در نظر گرفته برای آن در بودجه و نیز تحقق یا عدم تحقق درآمدهای نفتی می تواند بر اقتصاد کشور و در پی آن بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

    وی اضافه کرد: علاوه بر این پیش بینی قیمت های بالای نفت در بودجه می‌تواند نویدبخش این موضوع باشد که روند رو به رشد قیمت جهانی نفت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و از این منظر هم این موضوع می‌تواند خبر خوشی برای صنایع بورسی بویژه گروه پالایشی باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در این میان موضوع مهم و قابل توجه برای اقتصاد کشور و نیز بازار سرمایه، تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه است که در صورت تعبیر آن و نیز هزینه‌کرد درآمدها در پروژه‌های عمرانی، بدون شک بازار سرمایه از این مقوله تاثیرپذیری مثبت و ادامه‌داری را تجربه خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی