عصر بازار

یک مسئول بنیاد مسکن:

میزان تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان استان کرمانشاه افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: میزان تسهیلات پرداختی ساخت واحدهای مسکن مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، به ۴۰۰ میلیون ریال در شهرها و ۳۰۰ میلیون ریال در روستاها افزایش یافته است.

میزان تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان استان کرمانشاه افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «مجید جودی» افزود:این درحالی است که مبلغ تسهیلات پیش از این 300 میلیون ریال در شهرها و 250 میلیون ریال در روستاهای زلزله استان کرمانشاه تعیین شده بود.
    وی یادآور شد: علاوه بر تسهیلات بانکی، پرداخت کمک بلاعوض 60 میلیون ریال در شهرها و 50 میلیون ریال به هموطنان مناطق زلزله زده اختصاص یافته است.
    وی با بیان این که با پایان یافتن عملیات اسکان موقت در این مناطق عملیات بازسازی واحدهای مسکونی آغاز شده است گفت: در مجموع به واحدهای مسکونی بیش از یک هزار روستا در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: با ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن هم اکنون حدود 25 هزار واحد مسکونی در منطقه نیازمند احداث و 50 هزار واحد نیازمند انجام تعمیرات است و بنیاد مستضعفان برای ساخت هر واحد مسکونی در این منطقه 8 تن سیمان رایگان در نظر گرفته که معادل 20 میلیون ریال ارزش آن است.
    جودی با بیان این که در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تحویل کانکس، اجاره بها و یا پرداخت وجه نقد برای اسکان موقت هموطنان در نظر گرفته شده است، گفت: تنها در سرپل ذهاب 400 کانکس در اختیار مردم قرار گرفته و برای کسانی که واحدهای مسکونی آنها 100 درصد تخریب شده 50 میلیون ریال اجاره بها پرداخت می شود.
    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: پیش بینی ما این است که با انجام اقدامات مورد نیاز عملیات اسکان موقت هموطنان در مناطق زلزله زده تا دی ماه سال جاری به پایان برسد.
    این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، اظهارداشت: برای تسهیل در پرداخت وام ساخت مسکن به هموطنان در این مناطق، 10 ستاد معین در منطقه فعال است و هموطنان با مراجعه به این ستادها و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب درغرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10شهرستان و یکهزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
    کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در این منطقه رخ داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی