عصر بازار

پرداخت حقوق کارمندان با بیت کوین در ژاپن

عصر اعتبار- یک شرکت ژاپنی حقوق کارمندان و کارکنان خود را به ارز دیجیتالی بیت کوین پرداخت می کند.

پرداخت حقوق کارمندان با بیت کوین در ژاپن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یک شرکت خصوصی در ژاپن موسوم بهGMO که در زمینه تجارت آنلاین و زیرساخت های اینترنتی و مالی فعالیت می کند، تصمیم گرفته است که ازماه فوریه سال آینده به منظور آشنایی کارکنان خود با ارز دیجیتالی و رمزنگاری شده بیت کوین، حدود 100 هزار ین (معادل 890 دلار) از حقوق کارمندان خود را به ارز بیت کوین پرداخت کند.

    هارومی ایشی – سخنگوی شرکت GMO– در این خصوص عنوان کرده است که در صورتی که کارمندان اعلام رضایت کنند، ما قادر خواهیم بود حقوق آنها را به بیت کوین پرداخت کنیم.

    وی افزود:" ما قصد داریم بدین منظور واقعا از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده جدید همچون بیت کوین که جهان را درنوردیده است، استفاده کنیم چراکه فعالیتهای شرکت ما نیز در زمینه تجارت آنلاین و اینترنت است".

    وی ادامه داد که این پیشنهاد برای حدودا 4000 نفر از کارمندان ما در شرکت GMO ارائه شده است و آنها باید تا زمان تعیین شده به مدیران خود رضایت خود را اعلام کنند.

    این شرکت از ماه مه سال جاری میلادی فعالیت های خود را در حوزه تجارت بیت کوین آغاز کرد و پس از گذشت یک ماه، به تجارت استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ روی آورد. و به همین دلیل است که این شرکت قصد دارد مقداری از حقوق کارمندان خود را به این ارز پرداخت کند.

    این در حالیست که بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آنها بر این باورند بیت کوین به تجارتهای غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو موادمخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله راشناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

    براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیتکوین در سال 2009 برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود و اکنون تا مرز 18هزار دلار هم رسیده است. درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمز نگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

    بیت‌کوین طی سال جاری، پس از افزایش تقاضاهای سازمان‌دهی شده برای استفاده از ارزهای رمزگذاری شده و توسعه مصرف اصلی و مالی از آن، بیش از 900 درصد افزایش قیمت داشته است. طی سالهای اخیر، ارز مجازی بیت‌کوین توانسته است ارزش بسیار بالایی را برای خود ثبت کند و در آخرین مبادلات بازار جهانی، بیت‌کوین با رسیدن به رقم  18هزار دلار  رکورد جدیدی را ثبت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی