عصر بازار

خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا

عصر اعتبار- کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز پیش‌بینی کردند طلا به روند افزایش قیمتی که پس از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا پیدا کرد، ادامه خواهد داد.

خوش‌بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طلا سه شنبه هفته گذشته به پایین‌ترین رکورد چند ماه اخیر سقوط کرد. با اینهمه ناظران می‌گویند این روند در سال‌های اخیر در آخرین ماه سال وجود داشته است و معامله‌گران علت کاهش قیمت طلا را به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا نسبت دادند با این‌همه پس از اینکه افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا اعلام شد و دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی این بانک بدون تغییر ماند، ارزش دلار کاهش یافت و قیمت طلا رو به افزایش گذاشت.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 19 نفر شرکت کردند که از میان آنها 13 نفر یا 68 درصد افزایش قیمت طلا و چهار نفر یا 21 درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری را پیش‌بینی کردند. دو نفر یا 11 درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

    در این بین، 1055 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران رای دادند که از میان آنها 598 نفر یا 57 درصد افزایش قیمت طلا و 341 نفر یا 32 درصد نیز کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و 116 نفر یا 11 درصد نیز نظر بی‌طرف بودند.

    برای هفته معاملاتی گذشته، 53 درصد از کارشناسان وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند در حالیکه بزرگترین گروه رای دهنده در میان سرمایه‌گذاران (47 درصد) به افزایش قیمت خوش بین بودند. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 40 سنت افزایش، در 1257.50 دلار بسته شد و رشد اندکی را برای کل هفته ثبت کرد که نخستین افزایش هفتگی پس از سه هفته متوالی کاهش بود.

    از ابتدای سال 2017 تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، سرمایه‌گذاران 28 بار از 47 بار روند قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درستی پیش‌بینی آنها را به 60 درصد می‌رساند در حالیکه درصد پیش‌بینی کارشناسان وال استریت با 28 پیش‌بینی درست از 48 نظرسنجی، 58 درصد بوده است.

    به گفته آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، طلا که در چند هفته گذشته با انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا کاهش قیمت داشت، معمولا پس از افزایش نرخ‌ها، روند صعودی پیدا می‌کند.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز انتظار دارد طلا به متوسط قیمت 200 روزه که در 1276 دلار قرار دارد، صعود کند. به گفته وی، در دو هفته گذشته فروشندگان زیادی وارد بازار طلا شده و خریداران زیادی خارج شدند و این فلز زرد اکنون در محدوده 1240 دلار حمایت یافته است.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ نیز به کیتکونیوز گفت: طلا ممکن است از راه اندازی معاملات بیت کوین از سوی CME Group مورد حمایت قرار گیرد. اگر این ارز دیجیتالی همچنان قوی بماند، طلا احتمالا سطح قیمت کنونی را حفظ خواهد کرد و بالاتر می‌رود.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس سوئیس نیز پیش‌بینی کرد طلا در محدوده 1250 دلار در کف و 1285 تا1295 دلار در اوج قیمت معامله شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی