عصر بازار

عبور تجارت ایران و چین از مرز ۴۳ میلیارد دلار

عصر اعتبار- رئیس هیئت مدیره اتاق های مشترک اتاق ایران و چین گفت: رویکرد ایران به توسعه روابط با چین دراز مدت و راهبردی است.

عبور تجارت ایران و چین از مرز ۴۳ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ اسداله عسکراولادی افزود: تجارت ایران و چین تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه هر سال باید 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کند.


    وی همچنین اظهارداشت: پارسال مرز مبادلات این دو کشور 35 میلیارد دلار بود که خوشبختانه این مبادلات امسال متاثر از بازاریابی های مناسب از مرز 42 تا 43 میلیارد دلار نیز عبور کرده است.


    رئیس هیئت مدیره اتاق های مشترک اتاق ایران و چین گفت: پیش بینی می شود مبادلات تجاری و اقتصادی تهران – پکن در پایان سال 2017 میلادی به رقم 45 میلیارد دلار برسد.


    وی در ادامه افزود: این مراودات همواره 55 درصد به نفع ایران و 45 درصد به نفع چین بوده است.


    عسگراولادی ضمن اشاره به این جمله که انرژی از جمله صادرات خوب ایران به چین است، اظهارداشت: در حال حاضر نفت، گاز و پتروشیمی در صدر اولویت های صادراتی تهران به پکن قرار دارد.


    وی همچنین در مورد هدفگذاری 60 میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی ایران و چین طی 10 سال آینده گفت: این کشور جایگاه ویژه‌ای برای ایران دارد.


    رئیس هیئت مدیره اتاق های مشترک اتاق ایران و چین با بیان اینکه دو کشور در طول تاریخ همواره روابط تجاری، اجتماعی و فرهنگی بسیاری داشته‌اند، افزود: دولت ایران بعد از انقلاب اسلامی توسعه روابط با چین را مهم قلمداد کرده است.


    وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک تهران و پکن افزود: تلاش بر اینکه در کنار رابطه خرید و فروش با چین بحث سرمایه‌گذاری مشترک و تولید کالا در ایران توسعه پیدا کند.


    عسکراولادی یادآور شد : خریدو فروش کالاهای مصرفی در طوفان های سیاسی آسیب پذیر است بنابراین می طلبد دو کشور به سمت سرمایه گذاری های مشترک حرکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی