عصر بازار

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

قبل از تزریق پول زیرساخت‌های اشتغال را درست کنیم

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید ایجاد شغل در کشور قبل از پول به زیرساخت و بسترهای لازم نیاز دارد.به اعتقاد وی انجام کار تولیدی در ایران با سود بالای تسهیلات بانکی سازگار نیست.

قبل از تزریق پول زیرساخت‌های اشتغال را درست کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی  اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل آنکه ایجاد شغل سخت شده و موانع و محدودیتها برای اشتغال روز به روز در حال افزایش است هم کارفرمایان و کارجویان برای یافتن نیروی کار و شغل مناسب دچار مشکل شده‌اند و هم کارآفرینان امکان اجرای ایده‌ها و برنامه‌هایشان را ندارند.

    وی با بیان اینکه موضوع پول و اعتبار و کمک در زمان بودجه‌ریزی همواره مطرح می‌شود، گفت: درست است که در ایجاد شغل پول و بودجه تاثیر گذار است ولی مهمتر از پول، زمینه و زیرساختهای اشتغال است که باید به وجود آید.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، افزود: در تمام دنیا یک بنگاه بزرگ تولیدی ایجاد می‌شود و افراد متعدد با برندهای مختلف از ظرفیتهای آن استفاده می‌کنند و از سود آن بهره‌ می‌برند ولی ما در ایران می‌خواهیم صفر تا صد یک کار را خودمان انجام بدهیم.

    ابوی ادامه داد: کار تولیدی به پول نیاز دارد ولی متاسفانه با وام بانکی سازگار نیست چون وام بانکی نرخ سود بالایی دارد که از بازگرداندن آن از عهده تولیدکننده بر نمی‌آید و زدن کارخانه و انجام کار تولیدی ماهها و شاید سالها طول می‌کشد تا به سوددهی برسد.

    این مقام مسئول کارگری در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت تمام شده کالای ایرانی بالاست؟ گفت: کارفرما وقتی نمی‌تواند از وام بانکی برای جبران هزینه‌های تولید استفاده کند و در تامین هزینه مواد اولیه می‌ماند، هیچ کمکی از جهت عوارض و مالیات و هزینه‌های آب و برق به او نمی‌شود و در نهایت ناچار می‌شود برای بقا و حفظ کارخانه زیر بار اقساط سنگین وامهای بانکی برود طبیعی است که قیمت تمام شده کالا بالا برود.

    او در پایان با تاکید بر ضرورت شناسایی موانع اشتغال از سوی دولت و فراهم کردن زیرساختهای اشتغال، گفت: دولت به جای تزریق پول و منابع به بنگاهها، درصدد شناسایی و رفع مشکلات و موانع آنها برآید و به وظیفه خود در قبال تولیدکنندگان عمل کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو