عصر بازار

برترین بانک‌های جهان در بانکداری سرمایه‌گذاری اروپا معرفی شدند

عصر اعتبار- برترین بانک‌های جهان در حوزه بانکداری سرمایه گذاری اروپا معرفی شدند که اینبار تمام بانک‌های آمریکایی سکوی نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

برترین بانک‌های جهان در بانکداری سرمایه‌گذاری اروپا معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بر اساس گزارش رتبه بندی «درآمد سرانه بانکداری سرمایه گذاری اروپا» در سال 2017 میلادی، بانک های برتر مشخص شدند و برای اولین بار از سال 2001 میلادی به بعد دویچه بانک، بزرگ ترین بانک آلمان در میان سه بانک برتر جهان در این حوزه قرار نگرفته است.

    بر همین اساس بانک «جی پی مورگان» آمریکا با یک میلیارد و 350 میلیون دلار سود از بازارهای سرمایه در جایگاه نخست قرار گرفت و به دنبال آن «گلمن ساچ» با یک میلیارد دلار و «سیتی گروپ» با 937 میلیون دلار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. البته دویچه بانک با کسب 924 میلیون دلار سود از بازارهای سرمایه در جایگاه چهارم قرار گرفت که بعداز 16 سال خود را در میان سه بانک برتر جهان در بخش بانکداری سرمایه گذاری نمی بیند.

    در حال حاضر فقط دویچه بانک چند روز دیگر در سال جاری میلادی وقت دارد که از «سیتی بانک» آمریکا در این حوزه پیشی گیرد و اگر به این مهم دست پیدا نکند عنوان بانک پیشگام در عرصه بانکداری سرمایه گذاری را از دست خواهد داد.

    بر همین اساس، بعد از بحران مالی جهان که در سال 2008 میلادی اتفاق افتاد، دویچه بانک سال ها است که با «جی پی مورگان» بر سر کسب عنوان بزرگترین بانک سود کننده در حوزه بانکداری سرمایه گذاری در اروپا در حال مبارزه بوده است.

    دویچه بانک در سال 2013 میلادی عنوان نخست و در سال 2014 میلادی در جایگاه دوم و در سال های 2015 و 2016 میلادی در مکان سوم در بانکداری سرمایه گذاری قرار گرفته بود و اکنون این نمودار حاکی از رشد منفی بزرگ ترین بانک آلمان در این عرصه دارد.

    بر پایه این گزارش به لحاظ درآمد بازار سرمایه اوراق قرضه دویچه بانک آلمان با کسب درآمد 332.5 میلیون دلار بعداز بانک های «بارکلیز»، «جی پی مورگان» و «اچ اس بی سی» در رتبه چهارم قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی