عصر بازار

شمار اعضای بانک زیرساخت چین به ۸۴ عضو رسید

عصر اعتبار- با پیوستن کشورهای اکوادور، جزایر کوک، بلاروس و وانواتوا شمار اعضای بانک زیرساخت سرمایه گذاری چین به ۸۴ کشور و منطقه رسید.

شمار اعضای بانک زیرساخت چین به ۸۴ عضو رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، این بانک که سال 2015 میلادی رسما کار خود را آغاز کرد تا کنون تسهیلاتی برای اجرای طرح های زیربنایی در اختیار برخی کشورهای عضو قرار داده است.
    این بانک با یک سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری که 30 درصد آن را چین تامین کرده شروع به کار نموده و در دو سال گذشته پس از تاسیس، شمار اعضای آن از 57 عضو به 84 رسیده است.
    از جمله اعضای جدید دیگری که توانسته اند در این مدت به بانک ملحق شوند می توان به افغانستان ، هنگ کنگ ، اتیوپی ، مجارستان ، ایرلند و سودان اشاره کرد.
    'جین لیچون' رییس بانک در مصاحبه ای گفت که مقبولیت بانک در جهان در حال افزایش است و از هر قاره ای چند کشور عضو آن شده اند.
    وی خاطر نشان کرد در پایان سال جاری میلادی هیات مدیره بار دیگر تشکیل جلسه داد تا تقاضای کشورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد.
    اعضای جدید باید تشریفات عضویت رسمی خود را در کشورهایشان انجام دهند و همزمان در مورد سهمیه و سپرده آنان در بانک تصمیم گیری خواهد شد.
    رییس بانک و دیگر موسسان آن ابراز امیدواری کرده اند با عضو گیری های بیشتر و گسترش بانک، قدرت و اقتدار مالی آن در آسیا و جهان افزایش یابد.
    این بانک در واقع یک بانک توسعه چند منظوره است که از عمده ترین برنامه های آن سرمایه گذاری در اجرای طرح های زیربنایی است و بتازگی وامی به ارزش 250 میلیون دلار هم در اختیار چین، موسس خود قرار داد.
    این بانک در سال 2017 میلادی وامی به مبلغ 335 میلیون دلار برای اجرای طرح مترو برقی به بنگلادش و هند اختصاص داد.
    جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای هیات موسس این بانک، هجدهم فروردین ماه سال 94 به عنوان سی و چهارمین عضو آن پذیرفته شد و هم اکنون با در اختیار داشتن 1.61 درصد سهام آن، در رتبه یازدهم قرار دارد.
    ژاپن و آمریکا تاکنون تمایل خود را برای عضویت در این بانک اعلام نکرده اند و به دلیل تسلط این دو کشور بر بانک توسعه آسیا (ADB) و بانک جهانی، به ‌نوعی رقیب بانک AIIB (زیر ساخت آسیا) محسوب می‌شوند.
    یکی دیگر از اهداف بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا، اجرای طرح‌های زیربنایی مرتبط با جاده ابریشم نوین است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو