عصر بازار

تمهیدات ویژه بیمه ای وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

عصر اعتبار- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور برقراری شرایط عادی در مناطق زلزله زده در حوزه بهداشت و درمان تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

تمهیدات ویژه بیمه ای وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمودرضا مرادی افزود: در بخش بیمه سلامت که مطابق دستورالعمل، بخش خصوصی نمی تواند تقبل هزینه کند با هماهنگی های به عمل آمده کل استان کرمانشاه از این موضوع مستثنی شده و در کل استان در بخش خصوصی هم از اول دی ماه مردم می توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.
    وی اظهار کرد: با مسئولان بیمه هم هماهنگی لازم به منظور حذف سقف ویزیت پزشکان در حوزه بیمه ها انجام شده و پزشکان می توانند از فردا هر تعداد بیمار را با پوشش بیمه ای ویزیت کنند.
    وی افزود: پرداخت ها برای پزشکان نیز از این به بعد به صورت ماهیانه انجام می گردد و این اقدام باعث می شود شهرستان هایی که دچار آسیب شده اند هرچه زودتر به حالت عادی برگردند.
    وی تصریح کرد: پوشش بیمه ای هم از اول دی ماه طبق روال قبل از زلزله انجام می شود، بدین صورت که دارندگان دفترچه روستایی 6 درصد و افرادی که دفترچه شهری دارند 10 درصد فرانشیز را پرداخت می کنند.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یادآور شد که مردم استان می توانند با در دست داشتن دفترچه بیمه به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
    مرادی افزود: مقدماتی هم فراهم شده تا چنانچه کسانی دفترچه آنها مفقود شده یا ندارند ظرف مدت نیم ساعت دفترچه آنها صادر شود.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی