عصر بازار

معاون سازمان ثبت احوال خبر داد؛

آغاز طرح استفاده از کارت ملی هوشمند

عصر اعتبار- معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال از آغاز طرح آزمایشی استفاده از کارت ملی هوشمند خبر داد.

آغاز طرح استفاده از کارت ملی هوشمند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ' حمید پارسایی ' عصر پنجشنبه در آستانه فرارسیدن روز ملی ثبت احوال در مراسمی که به همین مناسبت در اصفهان برگزار شد، افزود: با آغاز این طرح، مردم تفاوت کارت ملی هوشمند و کارت های ملی قبلی را متوجه خواهند شد.
    وی یکی از ویژگی های کارت ملی هوشمند را تصدیق هویت افراد در فضای مجازی و واقعی بیان کرد و گفت: با صدور کارت ملی هوشمند، دسترسی به اطلاعات هویتی و شناسایی افراد تسهیل می شود و این مهم، تاثیر بسزایی در کاهش فرآیند ارائه خدمات به مردم دارد.
    معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال افزود: دولت الکترونیک زمانی به مرحله اجرا در می ‌آید که بدون حضور فیزیکی افراد، هویت آنها بوسیله فناوری های الکترونیک و فضای مجازی قابل تشخیص باشد.
    پارسایی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند ابزار کاملی برای شناسایی هویت افراد است، گفت: کاربردهای این کارت بتدریج باید مورد استفاده قرار گیرد.
    براساس اعلام سازمان ثبت احوال 64 میلیون نفر بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا پایان آبان امسال حدود 29 میلیون کارت هوشمند ملی برای افراد واجد شرایط صادر شده است.
    با تصویب شورای فرهنگی کشور، سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی