عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۱۲۷۴ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته رشد قیمت حدودا یک درصدی را به ثبت رساند.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، در معاملات کم حجم پیش از تعطیلات کریسمس روز جمعه قیمت طلا با افزایش همراه بود و دومین افزایش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

    قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.60 درصد افزایش به 1274 دلار و 16 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته رشد قیمت حدودا یک درصدی را به ثبت رساند. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.65 درصد افزایش به 1278 دلار و 80 سنت رسید.

    مون چون لوح، مدیر موسسه گلد سیلور سنترال در سنگاپور گفت: «ما شاهد فعالیت عادی بازار قبل از تعطیلات کریسمس هستیم. انتظار می رود شاهد برداشت سودهایی از جانب کسانی باشیم که در ابتدای هفته طلا را با قیمت 1254 دلار خریداری کرده بودند.»

    ارزش دلار امریکا روز جمعه افزایش داشت اما همچنان در مجموع معاملات هفتگی شاهد افت بود. این در حالی بود که بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی در منطقه کاتالونیای اسپانیا و پیروزی جدایی طلبان، ارزش یورو شاهد افت بود.

    کنگره آمریکا روز پنجشنبه با تصویب یک متمم بودجه ای، مانع از تعطیلی دولت فدرال آمریکا شد و هزینه های نهادهای دولت آمریکا را تا 19 ژانویه تامین نمود.

    دیگر عامل تقویت ارزش دلار، تصویب بزرگترین طرح اصلاح نظام مالیاتی 30 سال اخیر در آمریکا بود که انتظار می رود حداقل در کوتاه مدت موجب افزایش رشد اقتصادی این کشور شود.

    سهام های آسیایی نیز به دلیل پیش بینی تداوم رشد اقتصاد آمریکا، در روز جمعه شاهد رشد شاخ ها بودند.

    در دیگر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 1039 دلار و 50 سنت رسید و بالاترین رقم از فوریه 2001 تاکنون را به ثبت رساند. قیمت نقره نیز با رشدی نیم درصدی به 16 دلار و 17 سنت رسید. همچنین قیمت پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 911 دلار و 50 سنت رسید. هر سه این فلزات دومین رشد قیمت هفتگی متوالی را به ثبت رساندند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو