عصر بازار

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی؛

قطع یارانه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی سفره خانوارها را کوچک‌تر می‌کند

عصر اعتبار- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع یارانه ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور از یکسو و افزایش قیمت حامل‌های انرژی از سوی دیگر موجب کوچک‌تر شدن سفره بخش زیادی از خانوارهای ایرانی می‌شود.

قطع یارانه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی سفره خانوارها را کوچک‌تر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا مصری در نشست با جمعی از فعالین اقتصادی استان کرمانشاه در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه، با اشاره به پیش بینی کاهش منابع پرداختی بابت یارانه‌ها در لایحه بودجه 1397، اظهار کرد: بر این اساس سال آینده حدود 38 میلیون نفر از یارانه بگیران حذف می‌شوند.

    وی افزود: از سوی دیگر قرار است قیمت حامل‌های انرژی نیز افزایش یابد که معتقدم جامعه ظرفیت تحمل این دو شوک را ندارد و در صورت انجام، سفره خانوارهای ایرانی کوچک‌تر خواهد شد.

    مصری به بزرگ بودن دولت و مشکلاتی که به این واسطه برای کشور ایجاد شده نیز اشاره کرد و گفت: این امر باعث شده 90 درصد درآمدهای دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان شود.

    این نماینده مجلس از سهم کم اعتبارات عمرانی از بودجه کشور هم انتقاد کرد و گفت: امسال 60 هزار میلیارد تومان منابع عمرانی در لایحه بودجه تعریف شده که عمدتا غیربودجه ای است.

    مصری به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری انجام شده و تعریف شاخص‌هایی نظیر نرخ بیکاری و جمعیت روستایی، سهم خوبی از این محل به استان کرمانشاه تخصیص داده شده و رتبه سوم را بین استانهای کشور داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی