عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ؛

اتفاقات خوبی دراستفاده بهینه از منابع دربودجه رخ خواهد داد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی روند اصلاح بودجه نویسی کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اتفاقات خوبی در زمینه استفاده بهینه از منابع در بودجه سال آینده رخ خواهد داد.

اتفاقات خوبی دراستفاده بهینه از منابع دربودجه رخ خواهد داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره کلیات لایحه بودجه سال 97 و افزایش قیمت حامل های انرژی افزود: موضوع افزایش حامل های انرژی مصوبه مجلس است و من تعجب می کنم از برخی دوستان که مصاحبه کرده و افزایش قیمت حامل های انرژی را تقبیح می کنند.
    وی با اشاره اینکه مجلس هشتم در قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب کرد که در تراز 5 سال باید میزان آن به قیمت فوب خلیج فارس برسد، تصریح کرد: ای کاش اصلاحات بودجه در چهارسال اول دولت روحانی انجام می شد، البته این کار نیز خوب است و باید قسمت پر لیوان دیده شود، ولی منتقدان قسمت خالی لیوان را نقد می کنند.
    نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه شفافیت و قانونگرایی از ویژگی های بودجه سال 97 کل کشور است، ادامه داد: آنچه که از آقای روحانی انتظار داشتیم که پس از دولت های نهم و دهم مسیر کشور را در ریل قانون قرار دهد، انجام نشد . یکی از این موارد هدفمندی یارانه ها بود که پس از چهارسال، دولت تصمیم گرفت در سال آینده، قانون مصوب مجلس را اجرایی کند.
    وی گفت: ای کاش در دولت یازدهم این اتفاق رخ می داد، اما من فکر می کنم با این بودجه در جهت توزیع اشتغال، شرایط بسیار بهتری ایجاد شود چون منابع ایجاد شده به هدر نخواهد رفت و هرکسی که می گوید ما تعداد زیادی فرصت شغلی را از دست می دهیم، اشتباه می کند.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید براینکه در بودجه سال آینده در زمینه استفاده بهینه از منابع کشور اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، تصریح کرد: بسیاری از مطالباتی که مطرح می شود باعث تعجب است، بطور مثال 190 میلیارد تومان درآمدهای جانبی و 101 میلیارد تومان نیز از محل فروش نفت عاید کشور می شود که به همین میزان بودجه جاری داریم، پس پولی نمی ماند که کارهای دیگر انجام دهیم.
    وی با تاکید بر اینکه باید متناسب با درآمدهای کشور حرف زد، افزود: اصلاحات و روند بودجه سال آینده نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، ولی با وجود دو تا سه اشکال که در زمان بررسی آن در کمیسیون تلفیق برطرف خواهد شد، به نظرم لایحه بودجه ای بسیار خوب به مجلس تقدیم شده است.
    جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: حذف 30 میلیون یارانه بگیر در بودجه سال آینده کاری بسیار بزرگی است؛ در بودجه سال آینده یارانه ها نظام مند شده و به نیازمندان داده خوهد شد.
    وی افزود: منتقدان نباید بگویند چرا یارانه 30 میلیون نفر را حذف می کنید، بلکه باید بگویند بعد از حذف یارانه ها باید به چه افرادی این مبلغ تخصیص داده شود.
    نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: واقعا در بودجه سال آینده اگر بخواهیم منابعی را کم کنیم و ردیفی را جایگزین کنیم، چیزی در کشور وجود ندارد که جایگزین شود یعنی در هر جایی دست ببریم، در همان ردیف دچار مشکل خواهیم شد و باید برای افزایش درآمدها فکری کرد.
    وی افزود: دولت در سال آینده قیمت نفت را بر 55 دلار بسته است ولی می توان آن را روی 60 دلار نیز بست، درآمدهای حاصل از محل عوارض و سیگار نیز می تواند درآمدهای دولت را افزایش دهد؛ البته من بعد از 6 سال حضور در کمیسیون تلفیق موضوعی را به یاد ندارم که توانسته باشیم هزینه ای را از دوش دولت برداریم.
    عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان اینکه آخرین قطره روغن مالیات نیز چکیده است، خاطر نشان کرد: دخل کشور متناسب با خرج نیست.
    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را 19 آذر به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
    رییس جمهوری در زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده اظهارداشت: اگر بخواهم بودجه سال آینده را در یک جمله خلاصه کنم این است که بودجه سال 97 بودجه ای برمبنای اشتغال فراگیر و برمبنای رفع فقر و ایجاد عدالت است، همچنین سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
    در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.
    بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی