عصر بازار

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

مجلس افزایش قیمت بنزین را تصویب نخواهد کرد

عصر اعتبار-یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون با این مشکلاتی که در کشور داریم و مردم از نظر معیشتی با مشکل روبرو هستند افزایش قیمت بنزین عقلانی نیست و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را برای افزایش قیمت بنزین ندارد و بعید است که چنین طرحی در خانه ملت تصویب شود.

مجلس افزایش قیمت بنزین را تصویب نخواهد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: معمولاً در کشورهایی که با رکود اقتصادی مواجه هستند و مردم با مشکل معیشتی روبرو هستند سعی می‌شود قیمت‌ها ثابت بماند و یک سری یارانه‌های سبد کالا و سلامت به مردم داده می‌شود تا این مشکلات سبب سرخوردگی و نارضایتی آن‌ها نشود.

    وی افزود: هم‌اکنون با توجه به مشکلات اشتغال و بر طبق اعلام سخنگوی دولت مبنی بر اینکه در هر خانواده 3 نفر بیکار تحصیل‌کرده وجود دارد در چنین موقعیتی افزایش قیمت صحیح نیست. اشاره دولت به این موضوع است که اگر قیمت سوخت را افزایش دهیم می‌خواهیم اشتغال ایجاد کنیم. رییس جمهور اعلام کرد قیمت بنزین و گازوئیل را از نصف قیمت جهانی بیشتر افزایش نمی‌دهیم، اما اشاره‌ای به این موضوع نشد که در آن کشورهایی که قیمت سوخت بالا است درآمد مردم هم بالا است.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رییس جمهور اشاره‌ای به این مطلب نکرد که در آن کشورها مصرف سوخت خودروها هم کم است. اشاره به این موارد به هیچ وجه نشد و فقط ما می‌آییم خودمان را با کشوری مقایسه می‌کنیم که نه نفت دارد و درآمد مردمش چند برابر درآمد مردم ایران است و مصرف سوخت خودروها هم کم است. فقط بلدیم بگوییم در کشوری قیمت بنزین این‌قدر است.

    موسوی لارگانی گفت: تا آنجایی که یادمان می‌آید بنزین در ایران لیتری 10 ریال بود و زمانی که در اوایل انقلاب، قیمت بنزین به 100 ریال رسید این افزایش اندک قیمت روی تمام مایحتاج مردم تأثیر گذاشت. هر کالایی می‌رفتیم بخریم می‌گفتند چون بنزین گران شده این کالا هم گران شده است. پس فقط این نیست که تنها قیمت بنزین را افزایش دهیم چراکه این افزایش قیمت بر تمام زندگی مردم تأثیر می‌گذارد و قیمت بقیه کالاها را نیز افزایش می‌دهد.

    وی ادامه داد: هم‌اکنون با این مشکلاتی که در کشور داریم و مردم از نظر معیشتی با مشکل روبرو هستند افزایش قیمت بنزین عقلانی نیست و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را برای افزایش قیمت بنزین ندارد و بعید است که چنین طرحی در خانه ملت تصویب شود آن هم با این شیب تندی که یک مرتبه 500 تا 600 تومان قیمت بنزین افزایش پیدا کند. پس مجلس چنین افزایش قیمتی را تصویب نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی