عصر بازار

ساکسوبانک پیش‌بینی کرد؛

حذف دلار از مبادلات نفتی و جایگزینی یوان در سال آینده

عصر اعتبار- ساکسو بانک دانمارک پیش‌بینی کرد: سال ۲۰۱۸ سال کلید خوردن حذف دلار از مبادلات نفتی چین و جایگزین کردن یوان خواهد بود و این اقدام به شدت از سوی کشورهایی نظیر روسیه و ایران استقبال می‌شود.

حذف دلار از مبادلات نفتی و جایگزینی یوان در سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، ساکسوبانک دانمارک پیش‌بینی کرد: چین طی سال آینده یوان را جایگزین دلار در مبادلات نفتی خود خواهد کرد که این اقدام از سوی روسیه و ایران به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان نفت چین به شدت مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

    پیش‌بینی جنجالی این بانک دانمارکی تأکید می‌کند که چین با فاصله زیادی از دیگر کشورها بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان است و بسیاری از کشورهای صادرکننده نفت به این کشور از تغییر ارز مبادلاتی از دلار به یوان بسیار خوشحال خواهند شد.

    ساکسو بانک ادامه داد: با توجه به اینکه توانمندی و قدرت آمریکا در  جهان رو به نزول است و موفقیت قراردادهای کالاهای اساسی بر اساس یوان در قالب کلی، تصمیم بورس انرژی بین‌المللی شانگهای برای تنظیم قراردادهای آتی نفت به یوان به جای دلار می‌تواند راه حل موفقی برای فاصله گرفتن از آمریکا باشد.

    این بانک بزرگ دانمارکی اعلام کرده است که انتظار می‌رود قراردادهای نفتی به یوان توسط چین گامی باشد که نتایج مالی و ژئوپلتیکی عظیمی در بر داشته باشد.

    ساکسوبانک در گزارش خود آورده است: حجم مبادلات روزانه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و برنت اروپا حدود 2 میلیارد بشکه روزانه، چیزی معادل 20 برابر تقاضای روزانه نفت در جهان، است اما نفت وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا در حال از دست دادن نقش خود در بازار جهانی است.

    کارشناسان ساکسوبانک اعلام کرده‌اند که در عین حال چین با فاصله زیادی از دیگر کشورها به بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان تبدیل شده و بسیاری از اصلی‌ترین صادرکنندگان نفت از جمله ایران و روسیه نسبت به تبدیل شدن مبنای ارزی قراردادها از دلار به یوان شدیداً استقبال می‌کنند.

    ساکسوبانک معتقد است که قراردادهای نفتی به یوان موفقیت بسیار بزرگی برای مخالفان دلار خواهد بود.

    در عین حال قرار است ارزش یوان در برابر دلار 10 درصد افزایش یافته و برای نخستین بار ارزش دلار به کمتر از 6 یوان برسد.

    هم اکنون برابری ارزی دلار به یوان 6.58 یوان به دلار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو