عصر بازار

کسب و کار تعاونی‌های روستایی و عشایری رونق گرفت

عصر اعتبار- مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: قانون حمایت از اشتغال پایدار روستاییان و عشایر، فرصت مغتنمی برای توسعه کسب و کارهای روستایی و عشایری است.

کسب و کار تعاونی‌های روستایی و عشایری رونق گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول استان ها که در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این قانون، کسب و کارهای روستایی و عشایری زنان به ویژه تشکل هایی که در قالب تعاونی ها و صندوق های اعتبارات خرد فعالیت می کنند، توسعه می یابد.

    وی افزود: اعضای این تشکل ها می توانند با بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت برای رونق کسب و کار روستایی، توسعه مشاغل خانگی و ارتقای سطح استانداردهای زندگی اقدامات موثری انجام دهند.

    در این مراسم، خالدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قانون حمایت از اشتغال روستاییان و عشایر گفت: تغییر نگرش توسعه بخش کشاورزی از حمایت از تولید کشاورزی به سمت حمایت از کسب و کارهای کشاورزی، شرایطی را فراهم کرده است تا تولید کنندگان خرد روستایی و عشایری هم بتوانند در این فرایند نقش آفرینی کنند و در زمره بازیگران اصلی قرار گیرند.

    وی افزود: در این روند تشکل های زنان به ویژه صندوق های اعتبارات خرد که اعضای آن عمدتا در زمینه فراوری محصولات باغی و زراعی فعالیت می کنند، نقش مهمی در توسعه کسب و کارهای روستایی دارند.

    گفتنی است؛ گردهمایی سراسری کارشناسان مسوول استان ها در روزهای دوم و سوم دی ماه در سالن نعمتی جم برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی