عصر بازار

دکتر حسینی در مراسم تقدیر از بانک سپه مطرح کرد:

بانک سپه به دنبال مدیریت بهینه دارایی ها و بدهی ها در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره در مراسم اختتامیه طرح بهینه کاوی تجارب موفق مدیریتی در حوزه اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش های مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد گفت: یکی از اهداف کلان بانک سپه در چارچوب برنامه ریزی استراتژیک، افزایش و پایدار سازی سودآوری است.

بانک سپه به دنبال مدیریت بهینه دارایی ها و بدهی ها در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری نعصر اعتبار»، دکتر حسینی در این مراسم درخصوص تجربه موفق مدیریتی بانک سپه در حوزه اقتصاد مقاومتی با عنوان پروژه استقرار رویکرد مدیریت دارایی و بدهی اظهار داشت: مدیریت دارایی- بدهی با رویکرد توازن در درآمد ها و هزینه ها و حداقل سازی ریسک های مترتب در راستای اهداف کلان بانک سپه تعریف شده و به تحقق آن کمک می کند.

    دکتر حسینی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پویا و فعال است نه اقتصادی بسته و منزوی و اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد سنتی نبوده بلکه اقتصادی دانش بنیان و متکی بر فناوری های نوین است افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال بهره برداری از تمام ظرفیت ها و منابع انسانی و مالی و غیر مالی کشور برای شکل گیری یک اقتصاد قدرتمند و پویا است.
    عضو هیئت مدیره درخصوص الزامات اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به محدودیت های بین المللی، شرایط خاص اقتصاد کشور و موانع و محدودیت های تولید ملی اشاره کرد و گفت: لزوم همفکری و همکاری همه جانبه سازمان ها و نهادهای اقتصادی، مالی و سایر دستگاه ها، لزوم برنامه ریزی و تدوین استراتژی، لزوم توجه به نقش نظام بانکی و سیستم پولی و مالی به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور و دستیابی به یک طرح جامع و کامل در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
    وی در ادامه به اهم ویژگی های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور، درون زا، برون گرا و متکی بر اقتصاد مردم بنیاد بودن از مهمترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی است.
    عضو هیئت مدیره با بیان اینکه اثر گذاری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در تحقق اهداف اقتصاد کلان است اظهار داشت: کلیدی ترین اهداف اقتصادی که دولت ها در حال حاضر در جهت افزایش سطح زندگی و رفاه شهروندان خود دنبال می کنند عبارتند از اشتغال کامل و جلوگیری از بیکاری، ثبات قیمت ها و جلوگیری از تورم، تحقق رشد مستمر اقتصادی و تعادل در تراز پرداخت های خارجی است در همین راستا، بندهای مختلف سیاست های اقتصاد مقاومتی در مسیر تحقق اهداف اقتصاد کلان تنظیم و ابلاغ شده است.
    دکتر حسینی در ارتباط با برنامه های بانک سپه مرتبط با مصادیق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در راستای رویکرد ” برون گرا و انعطاف پذیر” به تخصیص بهینه منابع بانکی، حضور بانک در بازارهای بین‌المللی و رعایت اصول حرفه‌ای‌بانکداری بین المللی اشاره کرد.
    وی اظهار داشت: برنامه های بانک سپه مرتبط با مصادیق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در راستای رویکرد ” مولد و فرصت ساز” شامل تخصیص بهینه منابع بانکی به سمت بازارها و بنگاه‌های هدف، تجهیز و تخصیص بهینه منابع بانکی و پایبندی به اصول بانکداری بدون ربا در فرایندتخصیص منابع بانکی است.
    وی با بیان اینکه هدف از اجرای پروژه استقرار رویکرد مدیریت دارایی ـ بدهی، بهینه سازی اقلام دو سمت ترازنامه بانک با هدف توازن در درآمدها و هزینه ها و حداقل کردن ریسک‌های مترتب است گفت: توازن بین سررسید دارایی‌ها و بدهی‌های بانک در راستای مدیریت ریسک نقدینگی از اهداف این پروژه بوده است.
    عضو هیئت مدیره به در ارتباط با خروجی های مورد انتظار از اجرای پروژه استقرار رویکرد مدیریت دارایی ـ بدهی، به ترکیب بهینه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک از لحاظ حجم و سررسید، سیستمی شدن پیش بینی منابع و مصارف (منتظره و غیره منتظره )و راه اندازی بازار بین واحدها به منظور مدیریت بهینه نقدینگی بین واحدهای دارای مازاد و کسری منابع اشاره کرد.
    دکتر حسینی با اشاره به اینکه جهت گیری بانک سپه در افق برنامه استراتژیک (سال 1400) دستیابی به چشم انداز "انتخاب اول مشتریان باشیم" مستلزم تحقق اهداف کلانی است که بانک برای خود ترسیم کرده است گفت: یکی از مهم ترین اهداف کلان "افزایش و حفظ سهم بازار" و به تبع آن "افزایش و پایدارسازی سود" است.
    عضو هیئت مدیره افزود: "ثبات مالی" ناشی از تحقق اهداف مذکور بر اعتماد مشتریان به بانک سپه و انتخاب بانک متبوع از سوی آنها اثرگذار خواهد بود.
    وی ادامه داد: پروژه مدیریت دارایی- بدهی در راستای افزایش ثبات و استحکام مالی بانک تعریف شده است.
    وی با تأکید بر این که بیشینه‌سازی منافع مشتریان و بانک و مدیریت بهینه تجهیز و تخصیص منابع از جمله ماموریت‌های بانک سپه بر اساس چارچوب نقشه استراتژی بانک سپه است اظهار داشت: تخصیص و تجهیز بهینه منابع، یکی از نتایج و دستاوردهای حاصل از اجرای پروژه مدیریت دارایی - بدهی می باشد، این امر نشان دهنده همسویی اجرای پروژه با ماموریت های بانک است.
    وی یادآور شد: "همسویی با سیاستهای کلان دولت" و"ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اقتصادی" از ارزش‌های بنیادین بانک بوده که در چارچوب برنامه استراتژیک مطمح نظر قرار گرفته است.
    دکتر حسینی افزود: تجهیز و تخصیص بهینه منابع و افزایش دارایی‌های مولد که از نتایج اجرای پروژه مدیریت دارایی-بدهی می‌باشد، در جهت تقویت ارزش‌های بنیادین بانک قرار دارند.
    وی با بیان اینکه یکی از هفت استراتژی کلان بانک سپه "مدیریت بهینه دارایی‌ها و بدهی‌ها" است و در راستای تحقق این استراتژی، کارت امتیازی متوازن طراحی شده است اظهار داشت:در این کارت، شاخص‌های کلیدی عملکرد، اهداف کمی و اقدامات و پروژه های راهبردی برای دستیابی به اهداف تعریف شده است. پروژه مدیریت دارایی – بدهی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راهبردی تعریف شده در کارت امتیازی متوازن در جهت دستیابی به استراتژی یاد شده است.
    وی با بیان اینکه مزایای مادی حاصل از اجرای پروژه استقرار رویکرد مدیریت دارایی ـ بدهی افزایش سودآوری بانک است خاطر نشان کرد: کاهش هزینه‌های بانک به دلیل کاهش مدیریت ریسک‌های مترتب، افزایش توان نقدینگی و تسهیلات‌دهی و کاهش مطالبات غیرجاری از مهم ترین مزایای مادی این پروژه است.
    دکتر حسینی درخصوص سایر مزایای حاصل از اجرای پروژه استقرار رویکرد مدیریت دارایی ـ بدهی گفت: افزایش حمایت مالی از بنگاه‌های مولد اقتصادی، کمک به توسعه اقتصادی کشور، افزایش اشتغالزایی، توازن در منابع و مصارف بانک و بهبود فرایند تخصیص منابع از مهم ترین مزایای این پروژه است.
    عضو هیئت مدیره تصریح کرد: بانک سپه با اتخاذ رویکرد "برنامه محوری" به عنوان اصلی‌ترین راهبرد مدیریتی خود و با درک عمیق از نقش و تأثیرگذاری "برنامه‌ریزی" در بهبود و ارتقاء جایگاه بانک، اجرای استراتژی های کلان منبعث از برنامه راهبردی را که با توجه به شرایط حاکم بر محیط درونی و بیرونی بانک تعیین شده، در دستور کار قرار داده است.
    وی اضافه کرد: پروژه مدیریت دارایی- بدهی یکی از 20 پروژه راهبردی تعریف شده در راستای تحقق اهداف تعیین شده در نقشه استراتژی بانک است.
    لازم به ذکر است در پایان این مراسم گواهینامه انتخاب تجربه بانک سپه به عنوان تجربه بهینه مدیریتی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، به دکتر حسینی اعطاء شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو