عصر بازار

رییس هیات مدیره بانک:

اختصاص حداکثری منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران به حمایت از تولید و اشتغال

عصر اعتبار- محسن پدرام رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به نقش تسهیلات خرد در افزایش سرعت رشد و رونق اقتصادی کشور بیان داشت: این بانک در سال جاری بالغ بر ۶۰ درصد منابع قرض الحسنه خود را به پرداخت تسهیلات بدون سود و تنها با کارمزد ۴ درصد، برای ایجاد و گسترش رونق اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال اختصاص داده است.

اختصاص حداکثری منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران به حمایت از تولید و اشتغال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محسن پدرام ضمن تاکید به تاثیر تحریم‌های ظالمانه و افت درآمدهای نفتی بر اقتصاد کشور اظهارداشت: در این شرایط نظام بانکی کشور نیز به دلیل قطع رابطه با فضای بین‌المللی و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه با مشکلات عدیده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.
    وی افزود: این فشارها باعث شده بود که میزان تقاضای خرد در اقتصاد کاهش یابد و بیشتر انبارها با مازاد محصولات روبه‌رو شوند. در این شرایط اعطای تسهیلات خرد یکی از راه‌های تحریک تقاضا برای نیل به رونق اقتصادی در کشور می باشد.
    رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: یکی از موانع اخذ تسهیلات در این سال‌ها، نرخ سود بالا بود که بسیاری از افراد را برای دریافت تسهیلات با چالش روبه‌رو می‌کرد. در حقیقت، بسیاری از تقاضاکنندگان وام به دلیل نرخ سود بالا، توانایی بازپرداخت تسهیلات را نداشتند.
    وی ادامه داد: در این شرایط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با حذف سود در تسهیلات، و ارائه منابع مالی ارزان‌قیمت، نقش قابل توجهی برای تامین مالی خانوارها ایفا کرده است.
    پدرام خاطرنشان کرد: تاثیر‌گذاری این منابع در فعالیت‌های اقتصادی نوپا، قابل مشاهده است. از سوی دیگر اعطای تسهیلات خرد در این فعالیت‌ها، اثر قابل توجهی در اشتغال‌زایی گذاشته است.
    وی تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسانه نشان می‌دهد که کسب‌وکار خرد اثر قابل توجهی در اشتغال‌زایی می‌گذارد. بنابراین توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط و تامین مالی این بخش از صنعت می‌تواند اثر مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.
    محسن پدرام با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 96 بیان داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته در سال جاری 60درصد از منابع قرض‌الحسنه این بانک به کارآفرینی، اشتغال و حمایت از بنگاه‌ها اختصاص‌یافته تا با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در زمینه‌های تولید، زمینه تداوم رشد اقتصادی بالا را فراهم آورد.
    وی افزود: بانک مرکزی یکی از اهداف نظام بانکی را تمرکز بر تسهیلات‌دهی به بنگاه‌های خرد و متوسط تعیین کرده که این هدف در راستای حرکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار دارد.
    رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: از سوی دیگر، فرآیند کوتاه‌تر و ساده‌تر دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه و پایین بودن مبلغ اقساط باعث تقویت تولید کالاهای ایرانی می‌شود. این رویه با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز همسو بوده و توانسته گام مهمی را برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بردارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو