عصر بازار

معاون وزیر آموزش و پرورش در قزوین مطرح کرد:

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی در آموزش و پرورش

عصر اعتبار- معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فن‌آوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در ۴ سال اخیر ۱۸۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته شدند که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی پرداخت شد.

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی در آموزش و پرورش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حمید علیین  امروز در کارگروه تخصصی ساماندهی نیروی انسانی که در سالن جلسات آموزش وپرورش استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی چالش‌ها و مشکلات جدی دارد که نیازمند مشارکت جدی مسئولان بوده که توزیع نامتقارن نیرو، موضوع جنسیت نیروها را از جمله این مشکلات می‌توان نام برد.

    وی بیان کرد: در سال 92 بیش از 700 هزار ساعت نیروی مازاد داشتیم در حالی که امسال 35 هزار ساعت مازاد و در مجموع 500 هزار کلاس درس در کشور داریم و در 4 سال اخیر 180 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته شدند که بیش از 10 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی پرداخت شد.

    معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فن‌آوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش با نیروهای کنونی پوشش تحصیلی را افزایش داد، شاهکار کرده در حالی که 15 هزار واحد آموزشی زیر 20 نفر دانش‌آموز در کشور داریم که خوشبختانه استان قزوین در حوزه برنامه‌ریزی عملکرد خوبی داشته است.

    علیین ادامه داد: حدود 10 سال با فشار کمبود نیرو روبه‌رو خواهیم بود که از راه‌هایی به جز استخدام باید با این مشکل مقابله کنیم چرا که ردیف استخدامی در جذب نیرو در نظر گرفته نمی‌شود و سند منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش بر پایه آموزشی و همچنین پشتیبانی و اداری استوار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی