عصر بازار

برنامه خود اشتغالی آذربایجان برای ۳۵۰۰۰ نفر

عصر اعتبار- وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان اعلام کرد برنامه خود اشتغالی این کشور ۳۵۰۰۰ نفر را در سال ۲۰۱۸ پوشش خواهد داد.

برنامه خود اشتغالی آذربایجان برای ۳۵۰۰۰ نفر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سلیم ماسلیموف - وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان در مقاله‌ای در روزنامه "آذربایجان" اعلام کرد که این برنامه طبق حکم رئیس جمهور این کشور به تاریخ 8 آوریل 2016 "درباره اقدامات بیشتر برای اطمینان از خوداشتغالی مردم" اجرا می‌شود.

    وزارت کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان در راستای این تدابیر، دارایی‌های متنوعی نظیر کالا، مواد و احشام را برای افراد کم درآمد به منظور شروع کسب و کارهای کوچک فراهم میکند.

    به گفته وزیر کار و حمایت های اجتماعی،   1232 خانوار امسال از این برنامه بهره مند شده اند.

    طبق قانون بیمه بیکاری این کشور، منبع مالی جدیدی برای برنامه خوداشتغالی در سال 2018 وجود خواهد داشت. در نتیجه میزان پوشش این برنامه گسترده خواهد شد.

    ماسلیموف گفت: به جای، 37.6 درصد معادل 33.5 میلیون منات از مجموع 89 میلیون مناتی که برنامه ریزی شده بود سال آینده در صندوق بیمه بیکاری جمع شود، 40.2 درصد معادل 35.8 میلیون منات مستقیما به سمت پرداخت‌های بیمه بیکاری هدایت خواهد شد تا برنامه خوداشتغالی گسترش یابد و این علاوه بر حدود 7000 خانواری است که پیشتر تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی