عصر بازار

تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند؛

۳ عامل محرک طلا در سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی تحت تاثیر افزایش بدهی های آمریکا، رشد اقتصادی چین و هند و تشدید تنش های سیاسی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

۳ عامل محرک طلا در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که نرخ بهره آمریکا، ارزش دلار، نااطمینانی های سیاسی و تقاضای چین و هند همچنان مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در سال 2018 خواهد بود.

    بر اساس این گزارش علی رغم افزایش 3 باره نرخ بهره فدرال رزرو و رشد فزاینده شخص سهام در بازارهای مالی آمریکا، قیمت طلا در سال 2017 میلادی با رشد دو رقمی روبرو شده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این روند صعودی در ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

    جان رید استراتژیست ارشد شورای جهانی طلا در سخنانی تاکید کرد: دلایل مختلفی وجود دارد  که نشان می دهد قیمت طلا در سال 2018 میلادی نیز به روند صعودی اش ادامه خواهد داد.

    وی در ادامه افزود: توجه سرمایه گذاران بین المللی در سال 2017 میلادی تاحد زیادی بر بازار سهام، ارزهای دیجیتال متمرکز بوده ولی قیمت طلا در سال جاری با رشد نسبی و خوبی روبرو شده است. قیمت طلا تنها در 11 ماه نخست امسال با رشد دو رقمی همراه شده است.

    اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا برای دنبال کردن یک روند کاملا صعودی طی ماه های آینده باید سطح مقاومتی 1380 دلاری را بشکند.

    به نظر می رسد در حالی که برخی عوامل مثل افزایش ارزش دلار، شاخص سهام و نرخ بهره آمریکا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده، از سوی دیگر پایین بودن رشد اقتصادی جهان، افزایش درآمدها در چین و هند و تشدید تنش های سیاسی می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.

    بی شک تقویت شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا در سال 2017 میلادی تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا داشته است. آمارهای جدید نشانگر کاهش شدید فروش سکه طلا در بازار آمریکا بوده است.

    به نظر می رسد هر گونه اصلاح ارزش دلار طی ماه های آینده می تواند خبر خوبی برای قیمت طلا باشد. افزایش درآمد چینی ها و هندی ها نیز می تواند موجب رشد فزاینده تقاضای طلا در بازار این دو کشور شود. چین و هند بزرگترین بازارهای طلای جهان را در اختیار دارند.

    ماری اوونز تامسن تحلیلگر برجسته اقتصادی نیز گفت: قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1255 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود و اگر سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند تا 1375 دلار افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی