عصر بازار

بانک آمریکایی گلدمن ساچز پیش بینی کرد؛

قیمت طلا نیمه سال ۲۰۱۸ به ۱۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش می یابد

عصر اعتبار- بانک آمریکایی گلدمن ساچز پیش بینی کرد، قیمت طلا در اواسط سال ۲۰۱۸ به ۱۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش می یابد اما سپس در پایان سال ۲۰۲۰ همزمان با افزایش تقاضای طلای بازارهای نوظهور،به یک هزار و ۳۷۵ دلار در هر اونس افزایش می یابد.

قیمت طلا نیمه سال ۲۰۱۸ به ۱۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در کوتاه مدت، این بانک به افزایش قیمت طلا خوش بین نیست، زیرا نگرانی هایی که منجر به افزایش تقاضای طلا می شوند، کمتر می شوند.
    قیمت طلا در هفته های اخیر کاهش پیدا کرد. تحلیلگران معتقدند افت تقاضای طلا در هفته های اخیر ربطی به افزایش چشمگی تقاضای بیت کوین ندارد و این دو کالا کاملا با هم متفاوتند، به ویژه آنکه همزمانی نیز میان افزایش تقاضای بیت کوین و خروج سرمایه از بازار اوراق بهادار طلا مشاهده نشده است.
    گلدمن ساچز مهمترین عامل کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت را رشد چشمگیر تولید ناخالص داخلی در کشورهای توسعه یافته، اجرای برنامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بدتر نشدن ریسک های ژئوپلیتیک در جهان و نبود رکود در سال 19- 2018 دانست.
    این بانک سرمایه گذاری قیمت طلا در سه ماه نخست، 6 ماه نخست و در پایان سال 2018 را به ترتیب یک هزار و 225 دلار، یک هزار و 200 دلار و یک هزار و 225 دلار در هر اونس پیش بینی کرد.
    گلدمن ساچز افزود: در بلندمدت تقاضای طلای بازارهای نوظهور افزایش یافته و قیمت طلا در پایان سال 2020 را به یک هزار و 375 دلار در هر اونس می رساند.
    به گزارش ایرنا، قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 03:37 بامداد امروز (چهارشنبه) به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.1 درصد کاهش به یک هزار و 281 دلار و 71 سنت در هر اونس رسید که به رکورد یک هزار و 283 دلار و 72 سنت جلسه قبل که بیشترین قیمت از اول دسامبر (10 آذر) بود، نزدیک است.
    در بازار کامکس آمریکا نیز قیمت آتی طلا با اندکی تغییر به یک هزار و 286 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی