عصر بازار

صعود طلای جهانی به بالاترین قیمت یک ماه اخیر

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی بدنبال سقوط ارزش دلار، به بالاترین قیمت یک ماه گذشته صعود کرد.

صعود طلای جهانی به بالاترین قیمت یک ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1289.10 دلار رسید در حالیکه در ساعات ابتدایی معاملات تا سطح 1289.92 دلار صعود کرده بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.1 درصد افزایش یافت و به 1292.20 دلار رسید.
    این فلز زرد برای نهمین روز متوالی افزایش قیمت داشته و در مسیر ثبت بیش از یک درصد رشد قیمت در دسامبر و حدود 12 درصد رشد قیمت برای سال 2017 است.
    به گفته رونالد لیونگ، مدیر معاملات در شرکت لی چیونگ گلد، حجم معاملات اندک است و کاهش قیمت دلار به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرده است. اگر ضعف دلار تداوم پیدا کند، طلا تا مرز 1300 دلار پیش خواهد رفت. همچنین در آستانه سال نو ممکن است خرید بیشتری انجام شود.
    بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر اُفت بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا، در معرض فشار نزولی قرار گرفت. ارزش این ارز پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا دورنمای خود برای سه دور افزایش نرخهای بهره در سال 2018 را تغییر نداد و سرمایه گذاران درباره تاثیر اصلاحات مالیاتی آمریکا بر رشد اقتصادی این کشور دچار دودستگی شدند، ضعیف شد و کمک کرد طلا از سطح 1235.92 دلار که پایین ترین قیمت پنج ماه گذشته بود، صعود کند.
    ضعیف شدن دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می کند.
    طلا همچنین در شرایط ابهام سیاسی و اقتصادی به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری به 16.71 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و در 1059.49 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.6 درصد رشد کرد و به 922.60 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی