عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

مجلس مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دولت داده است

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس پیش از این در برنامه ششم مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دولت داده بود اما باید اقدامات جایگزین برای دهک‌هایی که نمی توانند فشار تورمی را تحمل کنند، انجام شود.

مجلس مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دولت داده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید فرید موسوی با اشاره به پیش بینی افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 97 گفت: این افزایش قیمت تاثیر منفی بر دو شاخص اقتصادی مهم یعنی تورم و رشد اقتصادی دارد که از دستاوردهای دولت هم به شمار می‌رود، اما دولت برای هزینه‌کرد این مبالغ در بهسازی بافت‌های فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش اشتغال پیش‌بینی‌هایی کرده  که به زعم خود می‌تواند آثار این تبعات منفی را کنترل کند.

    وی افزود: اینکه هزینه‌کرد در این سه حوزه می‌تواند آثار و تبعات منفی روی اقشار جامعه داشته باشد، موضوعی است که در حال بررسی است. خوشبختانه دولت لایحه بودجه را به موقع به مجلس ارائه کرده و کارشناسان آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ما امیدواریم با اقدامات اصلاحی در اقتصاد تبعات منفی را هم کنترل کنیم و زمینه مناسبی برای بهبود شاخ‌صها یعنی رشد اقتصادی داشته باشیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید درست هزینه شود، ادامه داد: در قانون هدفمندی قرار بود با افزایش درآمد بهره‌وری افزایش یابد، اشتغال بهبود پیدا کند و به تولید کمک شودکه متاسفانه شاهد این وقایع نبودیم و الان نمی توانیم شکست‌های گذشته را تکرار کنیم چراکه جامعه تحمل این موضوع را ندارد.

    موسوی با بیان اینکه مجلس پیش از این در برنامه ششم مجوز افزایش قیمت حاملهای انرژی را به دولت داده بود، گفت: مهم میزان این افزایش و نحوه اجرای آن است. زیرا ما دهک‌هایی داریم که نمی توانند فشار تورمی را تحمل کنند و باید با اقدامات جایگزین فشار روی این افراد را کم کنیم که در این راستا مکانیزم و میزان تاثیر آن حائز اهمیت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی