عصر بازار

معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

افزایش مدرک توقع از شغل را بیشتر می‌کند

عصر اعتبار- معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه افراد ماهر بیکار نمی‌مانند، گفت: در ایران مهارت‌گریزی بیش از مهارت پذیری رواج دارد.

افزایش مدرک توقع از شغل را بیشتر می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  حمیدرضا ثابت نژاد در مراسم اختتامیه سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران که در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: در ایران افراد تمایل دارند به دانشگاه بروند و مدرک بگیرند در صورتی که با افزایش مدرک توقع آنها از شغل هم بیشتر می‌شود و همین امر موجب می‌شود هر شغلی را نپذیرند.

    وی در ادامه به اهداف برگزاری المپیاد اشاره کرد و گفت: این المپیاد با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ارتقای سطح فنی و تخصصی تکنسین‌ها با رویکرد مشتری‌مداری برگزار می‌شود.

    معاون پژوهش، سنجش و ارزیابی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و تقدیر از تکنسین‌های برتر را از دیگر رویکردهای برگزاری این المپیاد ذکر کرد.

    به گفته ثابت نژاد این دوره از مسابقات مانند مسابقات ملی مهارت از سطح شهرستان شروع می شود و تا سطح کشوری ادامه پیدا می‌کند.

    وی گفت: در چهار رشته تعمیر، تجهیز، نصب و راه اندازی موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری در هر رشته ١۰ نفر به سطح ملی رسیدند.

    معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: المپیاد تکنسین‌های ایران برای نخستین بار در سال ١٣٩٤ به عنوان آزمونی برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه فعالیتهای فنی برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی