عصر بازار

در سال ۲۰۱۸ میلادی؛

پول دیجیتال انگلستان با پشتوانه پوند منتشر می‌شود

عصر اعتبار- سخنگوی واحد تحقیقات بانک مرکزی انگلیس گفت: تا ۱۲ ماه آینده ارز رمزنگار با پشتوانه پوند را معرفی خواهیم کرد.

پول دیجیتال انگلستان با پشتوانه پوند منتشر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر،  بانک مرکزی انگلیس به دنبال تحقیق در مورد عرضه نوعی ارز مجازی در سبک بیت کوین است که به پوند متصل باشد.

    انتظار می رود که ارز رمزنگار بانک مرکزی انگلیس در سال آینده میلادی معرفی شود و تغییر قابل توجهی در صنعت بانکداری بریتانیا ایجاد کند. بوسیله این ارز مجازی، شهروندان بریتانیایی این اجازه را خواهند داشت که از طریق بانک مرکزی انگلیس پول های خود را به شکل دیجیتال نگهداری کنند. 

    گفته می شود که با استفاده از ارز رمزنگار انگلیسی، مردم قادر به انجام خرید و فروش در رقم های بالا خواهند بود و خرید اتومبیل و خانه را می توان در عرض چند ثانیه انجام داد.

    سخنگوی واحد تحقیقات بانک مرکزی انگلیس گفته است که تا یکسال آینده ارز رمزنگار متصل به پوند را معرفی خواهیم کرد. 

    ضمن اینکه مارک کارنی رییس بانک مرکزی انگلیس هم به کمیته انتخاب خزانه داری گفته بود که تا قبل از کریسمس صحبت هایی را با سایر بانک های مرکزی در ارتباط با عرضه ارز رمزنگار انجام داده است و دنباله این جلسات در ماه ژانویه سال 2018 میلادی برگزار خواهد شد.

    گفتنی است که افت و خیز و بی ثباتی قیمت بیت کوین و نیز محبوبیت آن، فشارهایی را بر روی بانک مرکزی انگلیس برای انتشار آن وارد کرده است و انتظار می رود با توجه به متصل شدن ارز رمزنگار بانک مرکزی انگلیس به پوند، نوسان قیمت آن در مقایسه با بیت کوین و ارزهای رمزنگار دیگر بسیار کمتر باشد. 

    رییس بانک مرکزی انگلیس گفت: فعال شدن این ارز در سرتاسر اقتصاد بریتانیا می تواند منجر به ثبات مالی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی