عصر بازار

استفاده از تسهیلات فاینانس برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یزد

عصر اعتبار- معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر بهره‌گیری از تسهیلات فاینانس به منظور تکمیلی طرح‌های نیمه تمام استان، اظهار کرد: برای هفت طرح بزرگ استان مجموعاً ۱۹۴ میلیارد تومان از محل مشارکت عمومی خصوصی تجهیز منابع شده است.

استفاده از تسهیلات فاینانس برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یزد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «محمدرضا نبی» در چهارمین جلسه شورای فنی استان با اشاره به ماده 20 قانون برنامه ششم توسعه و ابلاغ دستورالعمل چگونگی صدور مجوز تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) مصوب شورای اقتصاد، گفت: تسهیلات مالی خارجی به عنوان یکی از منابع تامین مالی طرح‌های نیمه‌تمام در لایحه بودجه سال 1397 مورد توجه قرار گرفته است .

    وی در این باره توضیح داد که دولت در سال آینده از محل منابع عمومی، درآمدهای اختصاصی و صندوق توسعه ملی جمعاً به میزان 73 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در نظر گرفته است .

    نبی افزود: علاوه بر این، به منظور تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تسهیلات و آورده بخش خصوصی به میزان 53.1 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است .

    معاون سازمان مدیریت استان بیان کرد: سهم بازارهای پولی و مالی از منابع تکمیل طرح‌ها 30 هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن می‌تواند به صورت تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) در طرح‌ها بکار گرفته شود .

    وی با تاکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی به این موضوع خاطرنشان کرد: برای هفت طرح استان از جمله فاضلاب شهر یزد، فاضلاب شهر ابرکوه، فاضلاب شهر تفت، بیمارستان خاتم، راه آهن یزد – اقلید، آبرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آب‌رسانی خط دوم از بهشت آباد مجموعاً به میزان 194 میلیارد تومان از محل مشارکت عمومی خصوصی تجهیز منابع شده که می تواند درصورت مشارکت سرمایه گذار موجبات تسریع در بهره برداری از این طرح‌ها فراهم شود .

    نبی اضافه کرد: دستورالعمل چگونگی صدور مجوز فاینانس برای بهره‌برداری به دستگاه‌های استانی ارسال شده است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی