عصر بازار

امضای تفاهم نامه همکاری اتاق اصناف، بانک پارسیان ودبیرخانه هیئت عالی نظارت

عصر اعتبار- تفاهم نامه همکاری بانک پارسیان، اتاق اصناف ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت به منظور اجرای دقیق قانون در تسهیم درآمد اتاق‌ها، اتحادیه صنفی، ساماندهی منابع مالی اتاق‌ها و اتحادیه‌های ذیربط به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری اتاق اصناف، بانک پارسیان ودبیرخانه هیئت عالی نظارت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، به موجب این تفاهم نامه مقرر شد تسهیم بالنسبه وجوه حاصل از مبالغ دریافتی از واحدهای صنفی متقاضی دریافت و یا تمدید پروانه کسب میان اتاق ها و اتحادیه‌های صنفی مطابق قانون نظام صنفی عملیاتی شود.

    بر اساس این گزارش، افتتاح و تخصیص شماره حساب واحد و ایجاد درگاه اینترنتی به منظور تمرکز وجوه حاصله از واریزی متقاضیان دریافت و یا تمدید پروانه کسب در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط بانک پارسیان از جمله تعهدات بانک پارسیان در این تفاهم نامه است.
    مدیرعامل بانک پارسیان در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: بحث اشتغال و کسب وکارهای کوچک ، متوسط و صنفی موضوع مهمی است که دراین تفاهم نامه با حمایت اتاق و تشکل ها، زمینه برای فعالیت نهادهای مالی دیگر فراهم شده است تا به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود.
    کورش پرویزیان با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی و کاهش هزینه های بنگاه های کوچک و متوسط از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به اینکه تجهیز منابع درکشور هزینه‌بر است، هزینه تسهیلات پرداختی به بنگاه ها نیز به تبع آن  بالاست و تنها راهی که می تواند این هزینه‌ها را کاهش دهد، اعطای تسهیلات به مصرف کننده کالای ایرانی است تا بتواند این کالاها را به صورت مدت‌دار خریداری کنند و به این ترتیب تولیدکننده ایرانی هزینه مالی برای تسهیلات پرداخت نکند و مصرف کننده کالای ایرانی بتواند این هزینه مالی را با کمک دولت و بانک مرکزی پرداخت کند. لذا بهترین راهی که در نظام مالی دنیا دنبال می شود، این است که مصرف کنندگان به منابعی که برای کالاهایی که مورد نیازشان است، دسترسی داشته باشند و این روش می تواند کمک کننده خوبی باشد.
    مدیرعامل بانک پارسیان الکترونیکی کردن رابطه بین اصناف و بانک ها را به عنوان موضوع سوم مطرح کرد و اظهار داشت : امید می رود زیرساختی که ایجاد شده این امکان را فراهم کند تا در یک شرایط مطمئن، قابل ارزیابی و قابل رسیدگی توسط خود اصناف و کمک دستگاه های دیگر، اصناف ما بتوانند از این زیرساخت  الکترونیکی استفاده کنند و این زمینه بتواند راه بهتری برای اصناف فراهم کند و بانک پارسیان نیز پشتیبان حرکت مثبت و سیاست های دقیقی است که اتاق آن را دنبال می کند.
    فاضلی رییس اتاق اصناف، در مراسم امضای تفاهم نامه با اشاره به  ظرفیت ها و پتانسیل بانک پارسیان و تعامل خوبی که میان اصناف و بانک پارسیان وجود دارد، گفت: در حادثه پلاسکو شاهد کمک های دکترپرویزیان و همکارانشان برای حل مشکل بودیم که توانستند بخش زیادی از مشکلات را مرتفع کنند.
    او افزود: اینکه نظام بانکی درخدمت تولید قراربگیرد یک اصل است واین قابلیت دربانک پارسیان به طورکامل وجود دارد تا بتواند به بنگاه های کوچک و متوسط و کسب وکارهای صنفی و به ویژه درحوزه تولید درکشور به ما کمک کند.
    در پایان این مراسم علی فاضلی رئیس اتاق اصناف و کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، تفاهم‌نامه را امضا کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی